Spotify na plusie
Udane inwestycje
Dobre wyniki przełożyły się na wzrost zainteresowania reklamodawców umieszczających materiały towarzyszące muzyce i podcastom.
Całkowita miesięczna liczba aktywnych użytkowników platformy wzrosła o 19%, do 381 milionów.
Dzięki subskrypcji premium, która odpowiada za większość wpływów, firma osiągnęła przychód w wysokości 172 mln euro, o kilkaset tysięcy więcej niż przewidywali analitycy z Wall Street.
Przychody z reklam, które zmniejszyły się w szczytowym momencie pandemii, wzrosły obecnie o 75%, do 323 mln euro. Spotify planuje zatrudnić setki pracowników, aby jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż reklam.
Firma inwestuje również w biznes podcastowy. Rywalizuje z Apple'em, otwierając w Stanach Zjednoczonych platformę subscrypcyjną dla podcasterów, jednocześnie zwiększając w ten sposób wpływy z reklam.
Platforma zadebiutowała w świecie podcastów w 2018 roku. Obecnie Spotify ma ich 3,2 mln.
Całkowite przychody wzrosły o 27% (do 2,50 mld euro) w trzecim kwartale, przekraczając 2,45 mld oczekiwane przez analityków. Szwedzki serwis odnotował zysk netto w wysokości 2 mln euro w porównaniu ze stratą 101 mln euro rok wcześniej.
Spotify prognozuje przychody w czwartym kwartale na poziomie 2,54–2,68 mld euro przy 177–181 mln subskrybentów premium.
Około 40% subskrybentów premium Spotify to mieszkańcy Europy, a 29% – Stanów Zjednoczonych.
fot. Pixabay