Sztuczna inteligencja pomoże blogerom?
Inteligentne blogi
Sztuczna inteligencja (SI) ma podpowiadać różne nagłówki i ilustracje jednego wpisu na blogu dla różnych grup odbiorców. Ta ciekawa opcja została zaprezentowana w ramach programu Adobe Sneaks. Umożliwia on pracownikom firmy przedstawienie wersji demo nowych projektów, które mają później szanse stać się konkretnym produktem lub usługą Adobe.
Pomysły pracowników prezentowane są podczas wydarzenia Adobe Summit (kolejne zaplanowano na 14–18 marca 2021 r.).
Twórcza pomoc
Blogerzy i marketingowcy mogą się wkrótce doczekać ciekawej funkcji wykorzystującej możliwości sztucznej inteligencji. Wpłynęłaby ona na zwiększenie zaangażowania i uwagi czytelników. Cały pomysł polega na tym, by dzięki Adobe Sensei, czyli oprogramowaniu SI firmy Adobe, różni odbiorcy konkretnego wpisu na blogu widzieli go z innym nagłówkiem lub innymi ilustracjami (pochodzącymi ze zbiorów publicznie dostępnych lub z Adobe Stock).
Przykładem może być blog firmy turystycznej, na którym umieszczono wpis dotyczący podróży do Australii. Dzięki wykorzystaniu SI mógłby się on różnie wyświetlać poszczególnym grupom odbiorców: poszukiwaczom przygód, podróżnikom „budżetowym", imprezowiczom itp. Autorzy i redaktorzy nadal mieliby kontrolę nad treścią i edycją wpisów, których prezentacja byłaby jednak wstępnie proponowana przez SI.
Sztuczna inteligencja nie będzie ingerować w sam tekst, ale w elementy mające wpływ na promowanie wpisu na stronie głównej (nagłówki i zdjęcia). Dobór sposobu prezentacji dla konkretnego odbiorcy opierałby się na informacjach, jakie odwiedzający serwis Adobe zdecydowali się przekazać firmie.
fot. Austin Distel – Unsplash