Toshiba przejmuje konkurencję i zmienia nazwę
Na początku sierpnia światło dzienne ujrzały spekulacje na temat przekazania Toshibie przez Lite-On Technology segmentu SSD. Lite-On niedawno potwierdził te doniesienia. Koncern Toshiba podpisał umowę wykupienia od Lite-On segmentu dysków półprzewodnikowych (SSD) za kwotę 165 milionów dolarów.
Japoński koncern Toshiba nie tylko przejmuje konkurencję (do której należy np. marka Plextor), ale też zmienia swoją nazwę. Od października marka Toshiba Memory będzie przemianowana na Kioxia. Nowa nazwa pochodzi od połączenia słów: japońskiego „pamięć” (kioku) oraz greckiego „wartość” (axia).
Obie firmy utrzymują, że zyskają na tej transakcji. Lite-On podkreśla, że sprzedaż obszaru związanego z SSD pozwoli koncernowi skoncentrować się na głównych sferach działalności, czyli przede wszystkim na oświetleniu LED-owym i automatyce przemysłowej. Firma będzie się też skupiać na transformacji w kierunku przetwarzania w chmurze. Toshiba z kolei, wykupując dział nośników półprzewodnikowych, liczy na wzmocnienie swojej pozycji jako producenta dysków SSD.
I nic dziwnego, skoro prognozowany jest dalszy wzrost popytu na nośniki SSD. Analitycy z TrendForce opublikowali raport, w którym podkreślają postępujący spadek cen dysków SSD, co zdecydowanie przyczynia się do wzrostu ich popularności.
Docelowo transakcja ma zostać zrealizowana w pierwszej połowie 2020 roku. Umowa obejmuje przeniesienie zarówno modelu biznesowego, jak i aktywów jednostki SSD – łącznie z personelem, własnością intelektualną i technologiami.
fot. Lite-On