Trudniejsze zarabianie na reklamach
Dotkliwe straty podglądaczy
The Financial Times przeprowadził dochodzenie, z którego wynika, że Snapchat, Facebook, Twitter i YouTube straciły łącznie blisko 10 miliardów dolarów przychodów po zmianach w zasadach prywatności Apple.
Koncern z Cupertino ogłosił w zeszłym roku nowe reguły dotyczące zbierania danych przez aplikacje rozpowszechniane za pośrednictwem platformy App Store. Zgodnie z tzw. ATT (App Tracking Transparency) oprogramowanie musi uzyskać zgodę użytkownika na zbieranie o nim informacji.
Najbardziej niezadowolony z nowych regulacji był Facebook, który własną frustrację okazał publikując w gazetach całostronicowe materiały krytykujące zasady Apple'a.
Aplikacja Facebooka ma na sumieniu zdecydowanie najwięcej grzechów, ponieważ zbiera właściwie wszystko: dane biometryczne, listy zakupów, historię aktywności w sieci, wyszukiwania, płatności, dane zdrowotne. Chociaż od dawna o tym wiedziano, świadomość takich praktyk nie była powszechna; teraz dotarła jednak do przeciętnego użytkownika.
„Platformy, które zostały najbardziej dotknięte – ale zwłaszcza Facebook – muszą odbudować własną infrastrukturę w wyniku zastosowania ATT" – powiedział dziennikarzom FT konsultant ds. reklamy Eric Seufert. „Jestem przekonany, że zajmie to co najmniej rok. Nowe narzędzia i struktury muszą być opracowywane od podstaw i testowane przed wdrożeniem dla dużej liczby użytkowników" – dodał.
Wprowadzenie nowych zasad oprócz serwisów społecznościowych dotyka samego Apple'a, który również śledził użytkowników bez powiadamiania ich o tym fakcie. Teraz wszyscy muszą wykazać się większą kreatywnością i pozyskiwać dane użytkowników w inny sposób niż śledząc ich za pomocą prywatnych urządzeń.
fot. Pixabay