Ubisoft przecenił NFT
Gracze i pracownicy są przeciw
Sprzedaż NFT – wydawałoby się, że idealnie wpasowany w cyfrową rzeczywistość sposób zdobycia łatwych pieniędzy – nie zawsze jednak przynosi spodziewane zyski.
Przekonała się o tym firma Ubisoft, która na świeżo uruchomionej stronie Quartz NFT zaoferowała fanom gry Ghost Recon tzw. skórki (skiny) będące ozdobnikami broni. Unikatowe grafiki sprzedawano jako niewymienialne tokeny.
Jak podaje serwis Eurogamer, propozycja spotkała się z minimalnym zainteresowaniem, co przełożyło się na bardziej niż skromną sprzedaż.
„Zeszło" zaledwie 15 NFT skórki pistoletu Ghost Recon Breakpoint, dwie broni taktycznej M4A1 i jedna Wolf Enhance Pants nr 76 za łączną kwotę około 1750 dolarów. Wśród graczy panuje opinia, że klęska handlowa jest spowodowana bardzo przeciętną jakością przygotowanych grafik.
Jakby tego było mało, wydawca oferując NFT naraził się związkowi zawodowemu pracowników Ubisoft Paris, który ostro skrytykował przejście firmy na technologię blockchain.
„Decyzja, która została skrytykowana przez graczy, nie przynosi żadnych ulepszeń ani korzyści dla naszych gier" – czytamy w oświadczeniu związkowców. „Wielu z nas w firmie czuje to samo i twierdzi, że technologia blockchain jest szkodliwa, bezwartościowa i nie ma przyszłości" – dodają.
fot. Ubisoft