Wielka Brytania wprowadza zakazy reklam kryptowalut
Reklamy zbanowane „w trosce o klientów"
Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (Advertising Standards Authority) zakazał emitowania niektórych reklam cyfrowej waluty, ponieważ „wprowadzają klientów w błąd", „nieodpowiedzialnie wykorzystują brak doświadczenia konsumentów" oraz „nie przedstawiają ryzyka inwestycji".
Zakaz dotyczy m.in. reklamy popularnej sieci Papa John's Pizza (publikowanej na stronie WWW pizzerii), która promowała „darmowy bitcoin o wartości 10 funtów" w zamian za kupno pizzy, oraz reklamy renomowanych giełd kryptograficznych Coinbase, Kraken, Etoro i Luno.
„Reklamy były skierowane do ogółu odbiorców i uznaliśmy, że większość osób, które zaangażowały się w promocję związaną z kupowaniem pizzy, prawdopodobnie nie miała doświadczenia w dziedzinie kryptowalut i nie rozumie związanego z nimi ryzyka" – wyjaśnia brytyjski organ nadzorujący reklamę. Z kolei Papa John's twierdzi, że jego reklamy nie zachęcały do inwestowania w kryptowaluty, a jedynie oferowały mechanizm umożliwiający klientom uzyskanie darmowego bitcoina za zakupy powyżej określonej kwoty, a premie tego rodzaju są znane z ofert typu cashback.
fot. Pixabay