Wyszukiwarka DuckDuckGo szybko zyskuje na popularności
Rośnie, ale do Google'a daleko
W 2021 roku wyszukiwarkę DuckDuckGo odpytano o ponad 46 proc. więcej razy niż rok wcześniej. Witryna rejestruje obecnie ponad 100 mln zapytań dziennie.
Według przedstawicieli DuckDuckGo szperacz nie śledzi wyszukiwań użytkowników ani ich zachowania na stronach WWW. Nie profiluje korzystających z wyszukiwania, aby wyświetlać im reklamy na podstawie zainteresowań i preferencji. Na stronach DuckDuckGo użytkownicy zobaczą reklamy kontekstowe dopasowane do wyszukiwanych fraz.
Dzięki tym zasadom zapytania kierowane do DuckDuckGo nie są wykorzystywane do wybierania reklam na innych stronach odwiedzanych przez użytkowników.
DuckDuckGo indeksując strony nie korzysta z danych Google'a, a wyłącznie z pozyskanych przez DuckDuckBota oraz udostępnionych przez jej partnerów, na przykład Wikipedię i Binga.
Obecnie DuckDuckGo ma 2,53 proc. udziału w wyszukiwaniach w USA, przy 3,3 proc. Yahoo i 6,43 proc. Binga. W tej dziedzinie niepodzielnie dominuje Google z ponad 87 proc. udziałów.
fot. DuckDuckGo