Xiaomi: słabsze wyniki w Chinach
Nie tylko telefony
Zaostrzająca się konkurencja ze strony głównych rywali oraz spadek sprzedaży są przyczyną wzrostu przychodów, wynoszącego tylko 8,2%.
Firma Xiaomi powiększyła udziały w chińskim rynku ze względu na osłabienie pozycji koncernu Huawei. Sama jednak zaczęła tracić ostatnio nie tylko na rzecz najlepiej radzących sobie Oppo i Vivo, ale także marki Honor, której właścicielem był Huawei.
Właśnie Honor wyprzedził Xiaomi, zajmując trzecie miejsce pod względem udziałów w rynku smartfonów w Chinach od lipca do września.
Xiaomi reaguje kładąc nacisk na sprzedaż stacjonarną. W październiku firma otworzyła dziesięciotysięczny sklep w Chinach i zapowiedziała potrojenie tej liczby w ciągu najbliższych dwóch lub trzech lat. Poza tym inwestując 10 miliardów dolarów chce wejść na rynek pojazdów elektrycznych. Na pierwszą połowę 2024 roku koncern zapowiedział rozpoczęcie masowej produkcji e-pojazdów.
Xiaomi zarabia również na sprzedaży innego sprzętu, takiego jak wagi, odkurzacze albo smartbandy; działa także w branży oraz reklam online. Wzrost w dziale usług internetowych, który zarabia głównie na umieszczaniu reklam w aplikacjach, wyniósł 27% rok do roku.
Ogółem w trzecim kwartale firma Xiaomi zarobiła 5,18 miliarda juanów, czyli ponad 810 milionów dolarów.
fot. JJur – Pixabay