Zakazane reklamy operacji plastycznych
Tylko dla dorosłych
Przepisy ograniczające kierowanie reklam chirurgii plastycznej wyłącznie do pełnoletnich odbiorców wejdą w życie w maju 2022 roku.
Oznacza to, że w mediach społecznościowych (i tradycyjnych), których przekaz odbierany jest przez osoby mające mniej niż 18 lat, nie będą mogły ukazywać się reklamy powiększania piersi czy korekcji nosa.
Dotychczas nielegalne było tylko wykonywanie takich zabiegów, jeśli pacjenci byli niepełnoletni. Żadne ograniczenia nie dotyczyły reklamowania usług chirurgii plastycznej.
Decyzję w sprawie reklam podjęto po konsultacjach z Komitetem ds. Praktyk Reklamowych (CAP). W Wielkiej Brytanii CAP pełni rolę organu doradczego, którego sugestie obowiązują wszystkich reklamodawców.
Zaostrzenie przepisów dotyczących reklamowania zabiegów zmieniających wygląd wynika z zagrożeń, jakie niesie ze sobą silna chęć zmiany wizerunku pod wpływem marketingowej presji. W przypadku nieletnich może ona mieć zły wpływ na zdrowie psychiczne młodych ludzi oraz powodować inne komplikacje.
Shahriar Coupal, dyrektor CAP mówi: „ze względu na ryzyko związane z zabiegami kosmetycznymi oraz potencjalną atrakcyjność tych usług dla młodych ludzi, którzy przecież zmagają się z problemami związanymi z akceptacją własnego ciała, ważne jest, abyśmy ustawili wysoko poprzeczkę w zakresie marketingu".
fot. Pixabay