Zmiany w chińskiej branży reklam online
Bez wprowadzania w błąd
Chiński rząd nie ustaje w regulowaniu sektora technologicznego. Według nowych przepisów, reklamy w internecie nie będą już przeszkadzać w przeglądaniu stron ani wprowadzać użytkowników w błąd. Propozycje stosownych regulacji zgłosiła Państwowa Administracja Regulacji Rynku.
Instytucja stwierdziła, że reklama online musi „spełniać wymagania dotyczące ustanowienia socjalistycznej cywilizacji duchowej i promowania doskonałej tradycyjnej kultury narodu chińskiego".
Platformy internetowe będą musiały uruchomić systemy rejestracji i weryfikacji reklamodawców oraz „monitorować i kontrolować treści publikowanych reklam".
Chiński regulator rynku proponuje również wprowadzenie zakazu wyświetlania nieletnim treści reklamowych, które zawierają zachęcanie do wykonywania zabiegów medycznych, stosowania kosmetyków i grania w gry „niesprzyjające zdrowiu fizycznemu i psychicznemu".
Dwa wielkie chińskie koncerny technologiczne, Baidu i Tencent, ostrzegały niedawno, że sprzedaż reklam online w Chinach będzie spadać wskutek pandemii oraz regulacji prawnych.
Administracja Regulacji Rynku oczekuje na komentarze do propozycji nowych przepisów do 25 grudnia.
fot. Pixabay