iPad wciąż nie ma sobie równych
Najnowsze statystyki pokazują, że firma Apple zdecydowanie wygrywa na rynku tabletów.
Badanie przeprowadzone przez Strategy Analytics pokazuje, że Apple ma aż 95,5% udziału w globalnym rynku tabletów co stawia firmę z Cupertino w sytuacji, w której w zasadzie tylko ona się liczy. W sumie, od daty premiery, sprzedano 4,4 miliona egzemplarzy iPada (wzrost zainteresowania w stosunku do drugiego kwartału 2010 wyniósł 26%).
Tablety oparte na systemie Android mogą pochwalić się drugą pozycją na liście z wynikiem 2,3% udziału w rynku.
Należy postawić pytanie z czego wynika tak wyraźna dominacja Apple nad konkurencją. Z pewnością wpływa na to pierwszeństwo Apple w tym segmencie rynku. W większości, konkurencyjne firmy rozpoczęły prace nad swoimi tabletami dopiero po premierze iPada co pomogło produktowi Apple na ugruntowanie swojej pozycji. Można spodziewać się wysypu nowych tabletów w 2011 roku. Wśród nich znajdą się pozycje działające pod kontrolą wszelkich możliwych systemów operacyjnych.
Fani nowych technologii oczekują agresywnej polityki konkurentów Apple’a, bowiem nie od dziś wiadomo, że zdrowa rywalizacja zawsze wychodzi klientom na dobre. Oby tylko producenci nie poszli w ślady Samsunga i zaoferowali użytkownikom urządzenia w niższych cenach...