Opracowana przez katowickie studio Garmory produkcja jest niewiele młodsza od World of Warcraft i tak jak najgłośniejsze na świecie MMORPG pozwala stworzyć śmiałka, który sam lub w zespole mierzy się z zagrożeniami pod postacią i agresywnych owadów, i tytanicznych istot rodem z prozy Lovecrafta. Polski tytuł wygląda przy tym „nieco” inaczej, jest wolny od abonamentu i występuje w rodzimej wersji językowej, ale – mimo zgoła innego budżetu – też rozwija się z miesiąca na miesiąc.
Ewolucja
Ci, którzy zwiedzali świat Margonem kilka lat temu, mogą nie poznać dawnego domu. Chociaż tytuł zachował dwuwymiarową grafikę, doczekał się nowoczesnego, funkcjonalnego interfejsu pasującego do współczesnych ekranów. Rozmiar zwiększyła także mapa świata i lista rozrywek, które czekają na serwerach. Jedną z najważniejszych nowości jest otwarta w styczniu Otchłań, czyli mechanizm rankingowych potyczek między graczami. Uczestnicy biorą udział w podzielonej na sezony rywalizacji, otrzymując nagrody zarówno za codzienne stawiennictwo na arenie, jak i za wysoką pozycję w finałowym zestawieniu. Mogą zdobyć np. wyjątkowy strój i chowańca.
Jedna z nadchodzących aktualizacji wprowadzi do gry m.in. nowy, rozbudowany system klanów. Członkowie utworzonych przez graczy organizacji będą mogli wykonywać specjalne zadania, a otrzymane w zamian punkty pozwolą im rozwijać reprezentowaną gildię. Pozycja grupy odegra istotną rolę, bo odświeżona zostanie też wirtualna dyplomacja i formuła wojen klanowych. O tym, że wraz z kolejnymi łatkami w Margonem pojawią się też nowe zadania i lokacje umożliwiające gromadzenie ekwipunku doświadczenia, mówić nie trzeba. Nowe tereny trafią do gry chociażby wraz z aktualizacją przewidzianą na Wielkanoc – więcej na ten temat piszemy w ramce.
Społeczność
Złożonych z pikseli mieszkańców Ithan oraz innych osiedli animują tysiące graczy z całej Polski. Wystarczy wizyta na oficjalnym forum gry, by przekonać się, że jej społeczność to więcej niż obcy sobie użytkownicy – debaty na temat rozwoju Margonem czy optymalnych sposobów prowadzenia bohatera stanowią tylko część prowadzonych dyskusji. Fani gry spotykają się też na żywo, do czego zresztą zachęcają sami programiści – 6 lutego w siedzibie Garmory odbyła się kolejna odsłona Dni Otwartych. Spotkanie, na które prędko zabrakło miejsc, pozwoliło wymienić uwagi z twórcami i wziąć udział w zabawie prowadzącej do zdobycia pakietu cennej cyfrowej waluty, Smoczych Łusek. Naturalnie impreza przeniosła się później z biura do jednego z katowickich pubów.
Kolejną okazją do spotkania się twarzą w twarz będzie zaplanowana na połowę lipca czwarta odsłona Margonem Camp. Podczas wakacyjnego wydarzenia uczestnicy oglądają pojedynki rycerskie, śpiewają przy ognisku „Margonemskie Szanty”, biorą udział w grach terenowych, a nawet próbują szczęścia w loterii, w której można wygrać legendarne przedmioty. Jeśli ktoś zatęskni do swojego cyfrowego alter ego, zawsze może sięgnąć po smartfon i odpalić mobilne Margonem Mini.
Wielkanoc
Kolejna duża aktualizacja trafi do gry 21 marca. Co przyniesie? Adrian „Literat” Jaworek mówi tak: Tegoroczna Wielkanoc będzie trwać w Margonem pod znakiem niespodziewanych odwiedzin i zaskakujących wyborów. Krainę nawiedzi powódź, której skutki będą opłakane dla wikingów. Tylko wspólny trud bohaterów Margonem pozwoli na naprawę zniszczonego statku! W zamian za pomoc, za pokonanie wielu trudności, uczestnicy wydarzenia otrzymają dostęp do nowej mapy, na której znajdą sporo interesujących atrakcji.
Dla czytelników PC Formatu
Gracze wybierają jeden z dwóch zestawów cyfrowych dóbr. Na jednym koncie można wykorzystać jeden kod – po aktywacji gracz wybiera zestaw przedmiotów. Kody są ważne do 30 września 2018 roku.
ZESTAW I
- 750 Smoczych Łusek
- Wyznawca Mamlambo (strój)
- Woda ze Świątyni Mzintlavy (mikstura lecząca)
- Torba z wężowej skóry (20 miejsc)
- Moneta z Mzintlavy (300 000 szt. złota)
ZESTAW II
- Wyznawca Mamlambo (strój)
- Zwój Przodków z Pradawnego Wzgórza (pozwala na wyszukanie herosa w grze; dwa użycia)
- Błogosławieństwo wężowego bóstwa (10 sztuk błogosławieństwa poprawiającego statystyki postaci)
- Pergamin przywołania drużyny na tytana (dwa użycia; teleportuje drużynę do gracza, który użył zwoju)
- Woda z podziemnych źródeł Mzintlavy (mikstura leczenia, której można używać w walce)