Skrytka na pliki
W irtualny sejf funkcjonuje w systemie jak tradycyjny dysk twardy. Ma przydzieloną literę napędu, a zgromadzone w nim pliki można przeglądać za pomocą Eksploratora i otwierać w aplikacjach. Po zakończeniu pracy sejf można zamknąć jednym kliknięciem myszki. Dzięki funkcji Portable Safe można korzystać z ochrony danych na dowolnym komputerze w domu lub w pracy, bez konieczności wielokrotnego instalowania programu. Oprócz dysków lokalnych i pendrive’ów aplikacja zabezpiecza też dane przechowywane w chmurze. Wystarczy być zalogowanym do danej usługi, np. do Dropboksa, i wykonać kilka kroków konfiguracyjnych, które opisujemy w poradniku poniżej.
Jeśli używasz Dysku Google’a, Dropboksa lub OneDrive’a, warto skorzystać z możliwości dodatkowego zabezpieczenia zgromadzonych tam plików. W oknie głównym programu kliknij ikonę Create a new Safe i z rozwiniętego menu wybierz polecenie Create. Wyświetli się okno Setting up a Safe, w którym należy nacisnąć odnośnik Cloud Safe. W kolejnym oknie wybierz dysk internetowy, którego używasz, np. Dropbox Safe.
Pojawi się okno, w polu Description wpisz nazwę tworzonego dysku, np. Bezpieczny Dropbox, przyporządkuj mu literę, np. Z, i kliknij Next. W kolejnym etapie za pomocą
Teraz wprowadź hasło główne. Wpisz je dwukrotnie w polach New password i kliknij Next. Wirtualny sejf w chmurze zostanie przygotowany. Po zakończeniu wyświetli się okno z informacją, że dysk jest gotowy do użycia. Wciśnij Finish.
Po powrocie do okna głównego zobaczysz ikonę dysku Bezpieczny Dropbox. Najedź na nią kursorem myszy i z otwartego menu wybierz opcje Open. W kolejnym oknie podaj hasło dostępu. Od tej pory dysk widoczny jest w Eksploratorze i wszystkich innych aplikacjach Windows jako Dysk wymienny (Z).
W opisany wyżej sposób tworzy się sejfy na dyskach lokalnych. W oknie głównym najedź kursorem myszki na ikonę Create a new Safe i z rozwiniętego menu wybierz Create. Wyświetli się okno Setting up a Safe>, w którym tym razem należy wybrać Safe. Jedyną różnicą w porównaniu z ochroną plików w chmurze jest konieczność podania lokalizacji sejfu na dysku lokalnym.
Na dodatkowym wyposażeniu jest niszczarka danych. Pozwala ona bezpowrotnie usuwać pojedyncze pliki lub wymazywać zawartość całych dysków lub partycji. Do dyspozycji masz terminarz, dzięki któremu można skonfigurować automatyczne czyszczenie danych o określonych porach lub w wybranych odstępach czasowych. W oknie głównym programu rozwiń menu Extras i wybierz Shedder. Niszczarka może pracować w trzech trybach: File Shredder oznacza kasowanie pojedynczych plików lub zawartości wskazanych folderów, Free Space Shredder – wymazywanie pustej powierzchni dyskowej, a Complete Shredder – wymazywanie całego dysku lub partycji. Terminarz Task Schedule pozwala zaplanować zadanie automatycznego czyszczenia wybranych elementów systemu.