Tą drogą poszli także twórcy serwisu Maperia.pl,
tworząc lokalizator. Tylko jak konkurować z liderami segmentu, takimi jak Google, Zumi czy Targeo? Stworzyć lokalizator i w większości oddać go do dyspozycji internautom. Przyjrzeliśmy się, co z tego wyszło.
Funkcje lokalizatora i mapy
odstawowe opcje serwisu Maperia.pl to przede wszystkim możliwość wyszukiwania obiektów znajdujących się w bazie punktów użyteczności publicznej. Mechanizm wyszukiwarki działa na zasadzie zapytań o słowa kluczowe czy adresy. Witryna pozwala także na obserwację mapy w trybach: mapa drogowa, zdjęcia satelitarne oraz mapa hybrydowa i terenowa.
W Maperia.pl nie zabrakło także możliwości wytyczania trasy oraz wskazywania punktów użyteczności w określonej odległości od ustalonego celu.
Co mogą zarejestrowani
Każda osoba odwiedzająca serwis Maperia.pl
może stworzyć swój własny profil, po zarejestrowaniu konta. Zalogowany użytkownik ma możliwość dodawania swoich zdjęć, filmów, jak również fotek obrazujących poszczególne obiekty, czy też okolicę na mapie.
Aktywnie w życiu serwisu mogą uczestniczyć zarówno firmy, jak i zwykli internauci. Dla tych pierwszych to doskonała darmowa reklama, którą można uwiarygodnić dzięki zdjęciom czy krótkim filmom. Firmy czy usługodawcy mogą również publikować cenniki swoich ofert oraz informacje handlowe. Natomiast internauci z powodzeniem mogą pokazywać ulubione miejsca, okolice swojego zamieszkania oraz informować przyjaciół, co warto zobaczyć i gdzie się wybrać chociażby na weekend. Pomysł bardzo interesujący.
Ciekawostką dla posiadaczy iPhone’ów oraz smartfonów jest aplikacja Layar, dzięki której wystarczy skierować telefon na dany obiekt, aby zobaczyć dostępne o nim informacje.
PLUSY:
- Możliwość dodawania ulubionych miejsc, zdjęć, filmów
- Obserwacja mapy w kilku trybach
- Aplikacja Layar
- Wytyczanie tras
MINUSY: