Każda oferta abonamentowa zawiera pakiet „darmowych” minut lub SMS-ów, czyli takich, za które – oprócz abonamentu – nie są pobierane dodatkowe opłaty. Dopiero po wyczerpaniu pakietu operator zaczyna naliczać opłaty zgodnie z cennikiem taryfy. Korzystniejszą niż w cenniku cenę uzyskasz, kupując pakiet dodatkowych minut lub
SMS-ów. Pakiet może obejmować tylko połączenia wewnątrz sieci danego operatora, z numerami stacjonarnymi lub wszystkimi sieciami. Tego typu usługi oferuje klientom abonamentowym Orange i Plus. Nie ma ich natomiast Era.
Użytkownicy taryf typu mix i pre-paid mają do wyboru znacznie bogatszą ofertę usług pozwalających więcej dzwonić i esemesować za mniej, zwłaszcza do tej samej sieci. Są wśród nich np. takie usługi, dzięki którym minuta rozmowy będzie kosztować 6 groszy, a wysłanie SMS-a – tylko 0,5 grosza.
Dostosowane do potrzeb
Oprócz pakietów minut i SMS-ów operatorzy przygotowali usługi dopasowane do przyzwyczajeń klientów. Na przykład klientom abonamentowym, którzy prowadzą długie rozmowy, Orange proponuje usługę „Zatrzymaj czas po 2. minucie” – naliczany jest koszt tylko 2 pierwszych minut godzinnego połączenia z numerem sieci Orange. Osoby, które telefonują wieczorami, mogą korzystać z oferty „Darmowe wieczory i weekendy” w Taryfach Kubali Plusa. Atrakcyjne cenowo usługi czekają na dzwoniących za granicę oraz lubiących pisać SMS-y.
Każdy z operatorów ma w ofercie usługę pozwalającą łączyć się taniej z wybranymi numerami – z reguły w tej samej sieci, czasem również
z telefonami stacjonarnymi. Na przykład w abonamencie Orange za 20 zł miesięcznie można przez 600 minut rozmawiać z wybranym numerem tej sieci, a w Heyah dzwonić do trzech wybranych osób z sieci, płacąc 3 gr za minutę wieczorami i 9 gr za minutę w ciągu dnia.
Aktywacja i warunki
Dostępność danej usługi zależy od tego, z jakiej taryfy operatora korzystasz. Wybraną usługę możesz aktywować za pomocą swojego telefonu komórkowego. W sieci Orange zrobisz to, wysyłając SMS o określonej przez operatora treści pod jeden ze specjalnych numerów. Koszt takiego SMS-a jest naliczany według zwykłej stawki określonej w cenniku taryfy. Zazwyczaj wynosi kilkanaście groszy. W sieciach Era i Plus aktywujesz usługi, wpisując w telefonie specjalny kod i wciskając klawisz połącz. Tego typu połączenia są zazwyczaj bezpłatne. W podobny sposób rezygnujesz z usługi. O aktywację lub wyłączenie usługi można też poprosić w salonie operatora lub łącząc się z biurem obsługi klienta.
W usługach, które zawierają pakiet darmowych minut lub SMS-ów, można na bieżąco kontrolować stan środków do wykorzystania. Z reguły wpisujesz krótki kod z klawiatury i naciskasz przycisk połącz albo wysyłasz SMS o określonej przez operatora treści pod wskazany numer. Po chwili otrzymasz SMS zwrotny informujący np., ile darmowych minut pozostało w pakiecie. Wiekszość klientów sieci komórkowych może też sprawdzać stan swoich środków w internecie na stronie operatora.
Zakupione pakiety mają termin ważności wynoszący najczęściej 30 dni od daty zakupu. Po tym terminie niewykorzystane minuty i SMS-y przepadają.
Play stawia na prostotę
Play Mobile, podobnie jak operatorzy wirtualni, m.in. mBank Mobile i WPMobi, nie oferuje dodatkowych usług pozwalających na tańsze telefonowanie. Jedynym wyjątkiem jest usługa „Pakiet SMS 1000” w taryfie Play na kartę, która pojawiła się w ofercie pod koniec października – za opłatę 10 zł miesięcznie użytkownik otrzymuje 1000 SMS-ów lub MMS-ów do wykorzystania we wszystkich sieciach. Usługę można aktywować, np. wybierając i zatwierdzając na klawiaturze telefonu kod *111*2*1#. Pakiet zostanie aktywowany w ciągu 24 godzin.
Zamiast oferować usługi dodatkowe, Play stawia na prostotę i przejrzystość swojej oferty. Proponuje jedne z najniższych na rynku stawek oraz darmowe minuty co miesiąc – zarówno w abonamencie, jak i w ofercie mix oraz w telefonie na kartę.