Jak działa
Testowana nawigacja ma wbudowaną kartę SIM, dzięki której urządzenie na bieżąco, przez sieć 3G, może wymieniać informacje dotyczące utrudnień w ruchu. Wysyła informacje o swojej prędkości i położeniu, na których podstawie system tworzy mapę dotyczącą ruchu drogowego – jest dostępna pod adresem www.tomtom.com/livetraffic, a także co 2 minuty odbierana przez pozostałe urządzenia TomTom Go Live. Gdy kierowca chce jechać trasą z utrudnieniami, jest ostrzegany o potencjalnych opóźnieniach.
Zaletą rozwiązania jest to, że wymiana danych przez sieć 3G nic nie kosztuje. Niestety, po roku trzeba przedłużyć abonament. Ponadto skuteczność zależy wyłącznie od liczby użytkowników nawigacji na danym terenie. W Warszawie jest ich wielu, a i tak jakość informacji o korkach jest słaba. Działa wtedy funkcja IQ Routes, która oblicza trasę i czas jej pokonania na podstawie danych historycznych.
Inne funkcje
TomTom Go Live 820 ma również inne ciekawe rozwiązania, a jednym z nich jest zintegrowany uchwyt mocujący. Zamiast mocować urządzenie w uchwycie, mocuje się je bezpośrednio do szyby.
Jeśli ktoś potrzebuje dodatkowych funkcji nawigacji (odtwarzanie muzyki, przeglądanie zdjęć), w nawigacji Go Live 820 ich nie znajdzie. Rekompensuje to łatwa w obsłudze mapa, która jest znacznie prostsza i bardziej intuicyjna niż AutoMapa. Jedną z ciekawszych funkcji jest sterowanie nawigacją za pomocą komend głosowych, co działa również w języku polskim.
Dane techniczne TomTom GoLive 820:
ekran 4,3” 480x272 pikseli, pamięć 4 GB oraz gniazdo micro SD, zasilanie przez USB, żywotność baterii 2 godziny, wymiary 120x85x22 mm, waga 203 g
PLUSY:
- Intuicyjna obsługa mapy
- Sterowanie za pomocą poleceń głosowych
- Bieżące informacje o ruchu HD Traffic
- Dobry lektor, czytający nazwy miast i ulic
MINUSY:
- Skuteczność HD Traffic zależy od popularności rozwiązania
- Niewielka rozdzielczość ekranu