Trenowanie umysłu
Te szachy przeznaczone są dla graczy o różnym stopniu umiejętności. Początkujący nauczą się zasad i planowania strategii. Jeśli nigdy dotąd nie grałeś w szachy, program będzie ci pomagał, podpowiadając, jaki ruch możesz wykonać zaznaczoną figurą. Gdy nie masz pomysłu na następne posunięcie, kliknij przycisk HINT, a uzyskasz podpowiedź. Bardziej doświadczeni gracze będą mogli stoczyć pojedynek ze sztuczną inteligencją programu na jednym z wybranych poziomów. Oko cieszy kolorowa, komiksowa grafika. Plansza jest przejrzysta, nie ma tutaj zbędnych ozdobników. Program wart polecenia fanom królowej strategii.
Ta z pozoru mała gra logiczna powinna zainteresować tęgie umysły. Plansza składa się z kilku, kilkunastu lub w najtrudniejszych wariantach kilkudziesięciu pól, z których część zajmują zielone żaby (lub coś, co je przypomina). Gracz musi oczyścić planszę ze wszystkich żabek. Jak to zrobić? To pozornie łatwe. Wystarczy przeskoczyć w linii prostej (lub na ukos) jedną żabą nad drugą, „bijąc” ją tak jak w samotniku. Wystarczy jeden fałszywy ruch, i musisz zaczynać od nowa. Grafika prosta, ale starannie przygotowana. Do rozwiązania masz 100 plansz i możesz zacząć zabawę, od której zechcesz, wybierając jej numer na suwaku.
Uratuj krainę Orniland! Pomóż dzielnemu pawiowi o imieniu Plumeboom pokonać dwóch złoczyńców: czarnoksiężnika Crowbeaka i jego pomagiera – naukowca Corniksa. Tak zaczyna się zabawa w grze Plumeboom The First Chapter. Jest to układanka logiczna, w której musisz łączyć w grupy dzbany tego samego koloru. Dzbanki nie muszą być ustawione w liniach. Wystarczy, że połączysz minimum trzy. Masz dwa sposoby łączenia – dodając kolejny dzban do grupy widocznej na planszy lub wymieniając jedno z naczyń na to, które trzyma paw. Bardzo przyjemna, wielobarwna grafika, animowane tła i fajna relaksująca muzyka zapewniają odprężenie przed monitorem.
Aquitania to gra puzzle typu „połącz 3”, ale wyróżnia się spośród wielu gier tego typu dodatkowymi elementami utrudniającymi rozgrywkę. Plansza wypełnia się kolorowymi przedmiotami – liśćmi, muchomorami, orzechami, które zrzucają sympatyczne pisklaki. Pomysł ten przypomina klocki spadające w grze Tetris. Aby usunąć przedmioty z planszy, musisz łączyć je w trójki. Niestety, bałaganiące ptaszki to nie jest jedyne zmartwienie. Plansza od dołu wypełnia się wodą i musisz ją oczyścić z przedmiotów, zanim wszystkim zabraknie powietrza!
Ekspedycja odkrywa skarb, którego strzegą kolorowe jeżowce. Aby dobrać się do kosztowności, musisz się pozbyć kolczastych stworków. Do dyspozycji masz miotacz, z którego strzelasz do jeżowców… innymi jeżowcami. Musisz tworzyć grupy składające się z minimum trzech stworków tego samego koloru.
Połączone stworki eksplodują. Nieumiejętne miotanie jeżowcami spowoduje wzrost energii wewnątrz skarbca, a jej nadmiar nie pozwoli ci ukończyć planszy.