Katalog a rzeczywistość
|
|
Coraz więcej internautów dzieli się z innymi swoimi wrażeniami z wakacyjnych wyjazdów. Okazuje się, że piękne, kolorowe, wręcz idylliczne zdjęcia i opisy hoteli przedstawiane w katalogach biur podróży czy na stronie internetowej hotelu często znacznie odbiegają od tych zamieszczonych przez turystów, którzy osobiście odwiedzili dane miejsce. Lepiej więc dmuchać na zimne i przez zakupem wycieczki dokładnie sprawdzić, jakich warunków naprawdę można się spodziewać w danym hotelu.
Sprawdź opinie
Wypowiedzi zarówno tych zadowolonych, jak i zawiedzionych zastanymi na miejscu warunkami można przeczytać na turystycznych forach internetowych, ale również w specjalnych serwisach gromadzących opinie turystów. Oprócz opisu słownego często można tam znaleźć rzeczywiste zdjęcia pokoi hotelowych, samych hoteli i ich najbliższego otoczenia, czasem nawet filmy nakręcone przez wczasowiczów. Na początek warto poszukać wiarygodnych informacji o wybranym hotelu właśnie w jednym z serwisów zamieszczających opinie turystów. Przeważnie wystarczy wpisać tylko nazwę hotelu w pole wyszukiwania na stronie, np. na witrynie http://opinie.travelplanet.pl. Jeżeli masz szczęście i internauci zamieścili opinie i zdjęcia hotelu, pozostaje je tylko dokładnie przejrzeć. Jeżeli żaden z turystów nie zamieścił opinii na danej witrynie, poszukaj na innych stronach – patrz ramka z adresami.
Galerie zdjęć
Jeżeli w żadnym z serwisów z opiniami nie znalazłeś zdjęć czy zadowalających cię opisów hotelu, szukaj dalej. Przejrzyj serwisy z galeriami zdjęć i filmów internautów – patrz strony www.flickr.com, http://picasaweb.google.pl, http://imageshack.us. Wielu użytkowników globalnej sieci zamieszcza fotki (również filmy) ze swoich wakacyjnych wojaży, chcąc się pochwalić udanym urlopem lub przestrzec potencjalnych klientów nierzetelnych biur podróży. Wpisując w pole wyszukiwania nazwę hotelu, możesz znaleźć przedstawiające go zdjęcia, np. „niezbyt ciekawy” widok z okna pokoju.
Zdjęcia z satelity
Otoczenie wybranego hotelu możesz sprawdzić w jeszcze jeden sposób – przeglądając mapy satelitarne miejsca, w którym znajduje się obiekt. Wiele hoteli zamieszcza np. serwis maps.google.com. Po wpisaniu w pole wyszukiwania nazwy hotelu zostaniesz poprowadzony do odpowiedniego miejsca na mapie.
Hotele, podobnie jak inne komercyjne instytucje, umieszczają w serwisie Google swoje wizytówki, które pozwalają dokładnie zlokalizować obiekt. Po kliknięciu takiej wizytówki wyświetla się dymek z informacjami o hotelu, łączem do firmowej strony WWW. Często znajduje się tam link do listy opinii zamieszczonych przez klientów obiektu. Niestety, komentarze na temat zagranicznych hoteli są przeważnie napisane w obcych językach.
Przy odrobinie szczęścia zdjęcia satelitarne będą wykonane w takiej jakości, że będziesz mógł w dużym powiększeniu obejrzeć umiejscowienie hotelu i jego najbliższe otoczenie. Możesz sprawdzić na przykład, czy hotel naprawdę znajduje się tak blisko plaży, jak zapewnia biuro podróży w swoim katalogu. Zobacz również, czy hotel nie leży w bezpośrednim sąsiedztwie ruchliwej (szerokiej) drogi i czy przypadkiem wyjście z hotelu w jakąkolwiek stronę nie oznacza przedzierania się przez kilka pasów arterii komunikacyjnej. Warto też sprawdzić, jak blisko obiektu znajdują się inne budynki, które mogą być jedynym widokiem z hotelowych okien. Mapy nie zawsze są aktualne, więc jeżeli nie wykryłeś żadnych potencjalnych utrudnień, również nie możesz być do końca pewien, że nie powstał tam np. nowy budynek zasłaniający widok na morze. Dlatego też warto być czujnym i szukać, klikać, oglądać, czytać…