Wykonywanie kopii zapasowych online to w pełni zautomatyzowany proces. Po zainstalowaniu na komputerze programu o nazwie Auto-Backup należy wybrać, które pliki mają być chronione. W konfiguracji usługi backupu online pomaga bardzo prosty w obsłudze kreator.
Za pomocą Auto-Backupu można chronić także ustawienia wybranych programów. Lista aplikacji, których ustawienia program potrafi zabezpieczyć w postaci kopii zapasowej, nie jest jednak długa – obejmuje kilka komunikatorów internetowych i popularne przeglądarki WWW.
Po jednorazowym wyborze danych do ochrony i ustawieniu harmonogramu reszta odbywa się automatycznie. Program sam dba o zapis kopii plików na serwerze. W standardowej konfiguracji kopie wykonywane są co godzinę.
Usługa Auto-Backup dostępna jest w kilku wariantach. Najmniej możliwości oferuje wariant bezpłatny, w którym otrzymujemy oprogramowanie (należy je pobrać z witryny głównej serwisu) oraz dostęp online do przestrzeni o pojemności 1 GB. Warto jednak wspomnieć, że przez pierwsze trzy miesiące korzystania z usługi użytkownik ma do dyspozycji 3 GB przestrzeni. Po upływie okresu próbnego trzeba uiścić opłatę za wariant 3 GB lub usunąć pliki, tak by zajmowana przestrzeń nie przekraczała 1 GB.
Dostępne są jeszcze trzy płatne warianty usługi. Za blisko 30 zł rocznie użytkownik ma do dyspozycji przestrzeń 3 GB, prawie 155 zł kosztuje 30 GB, a niecałe 470 zł nielimitowana powierzchnia. Oprócz wersji rocznej można wykupić usługę na krótszy okres: 3 miesiące lub 6 miesięcy. Szczegóły oferty z pełnym cennikiem można uzyskać po zarejestrowaniu dowolnego wariantu (nawet bezpłatnego) i zalogowaniu się w serwisie.