Wróg z obu stron
Tym razem dodasz do swojej gry jeszcze więcej elementów graficznych, a przede wszystkim przygotujesz samoloty wroga. Po ukończeniu lekcji gra Plane Pong będzie już mniej przypominać prototyp, a zbliży się kształtem do w pełni funkcjonalnej gry.
Przejdź do zakładki Actors w górnym obszarze Library i wybierz bohatera WrógLewydoPrawej, klikając go lewym przyciskiem WrogLewydoPrawej. Ponieważ w grze istnieją dwa rodzaje wrogów (LewydoPrawej i PrawydoLewej), trzeba stworzyć dla każdego z nich oddzielną właściwość (atrybut), aby można było wpływać na ich działanie w sposób niezależny.
W obszarze
W utworzonym właśnie Change Attribute w sekcji set wybierz
Dodaj kolejne zachowanie Change Attribute i umieść je zaraz pod tym, które stworzyłeś przed chwilą. Wybierz w sekcji set kolejno Attributes, WrógLewydoPrawej, Image.
W sekcji to wpisz nazwy obrazków tak, jak robiłeś w przypadku cyfr tworzących wynik w ramach poprzedniej części kursu. Obrazki nazywają się EnemyPlane–1 i EnemyPlane–2, dlatego trzeba w polu to wpisać “EnemyPlane–”.. i dodać self.JakiSamolot z listy właściwości na dole. Pamiętaj, aby dodać obrazki do obszaru Library, w zakładce Media – są to obrazki EnemyPlane–1.png i EnemyPlane–2.png.