Urządzenie
Vivo And wygląda jak typowe urządzenie do nawigacji. Ma procesor 1 GHz, ekran 6” o podwyższonej rozdzielczości 800x480, gniazdo kart pamięci i port USB. Minusem jest opornościowy ekran,
o słabej precyzji działania.
Vivo And oprócz modułu GPS ma układ Wi-Fi, dzięki czemu z oprogramowania można swobodnie korzystać w zasięgu sieci Wi-Fi. Port USB można przełączyć do trybu hosta i podłączyć do niego np. modem 3G, by korzystać z sieci w dowolnym miejscu. Sprawdziliśmy modem Huawei E1750 C – działał bez problemu. Urządzenie ma też transmiter FM, więc komunikatów nawigacji można słuchać na samochodowym radiu.
Oprogramowanie
Po włączeniu użytkownik ma do wyboru uruchomienie systemu Android lub nawigacji. Producent wykorzystał mapę Sygic Fleet, która jest niezbyt dobrze znana, ale otrzymała od nas bardzo dobrą ocenę za szybkość działania oraz wiele zaawansowanych funkcji. Wyznaczanie bardzo długich tras (ok. 1000 km) zajmuje zaledwie kilka sekund.
Mapa jest wyposażona w asystenta pasa ruchu, funkcję umożliwiającą planowanie trasy z automatyczną optymalizacją punktów pośrednich, bieżące informacje o ruchu (funkcja dodatkowo płatna, ok. 20 euro za rok), nawigację do kontaktu z książki adresowej i wiele innych. Brakuje np. funkcji wyszukiwania według słów kluczowych, np. nazw konkretnych miejsc. Podczas testów zdarzało się również, że oprogramowanie po jego włączeniu nie widziało odbiornika GPS – konieczne było wyłączenie i powtórne włączenie systemu.
Dane techniczne NavRoad Vivo And:
procesor Allwiner A10 Cortex A8 (1 GHz), odbiornik GPS 48 kanałów, ekran 6” 800x480, pamięć ROM 8 GB, pamięć RAM 512 MB, wymiary 159x95x13 mm, waga 250 g
PLUSY:
- Dobra mapa Sygic
- Pełnowartościowy Android 4.0
- Wi-Fi i transmiter FM
- Możliwość podłączenia modemu 3G
MINUSY:
- Powolna praca systemu
- Nie najlepsza jakość wykonania urządzenia