Zarządzanie treścią witryny
Strony to inaczej statyczne podstrony witryny, które mogą być działami na twojej stronie internetowej. Utworzone strony w panelu administracyjnym są zazwyczaj podstawą do projektowania menu nawigacyjnego witryny, które jest ulokowane w górnej części strony lub na pasku bocznym. Podczas tworzenia stron możesz je hierarchizować, np. konstruując dział „O nas”, możesz go podzielić na kilka dodatkowych podstron: „Nasz zespół”, „Referencje” i „Kontakt”. W tym przypadku schemat hierarchii wyglądałby tak: O nas -> Nasz zespół, Referencje, Kontakt.
Uruchom przeglądarkę internetową i wpisz adres swojej strony z dopiskiem /wp-admin. Adres witryny powinien wyglądać tak: http://nazwadomeny.pl/wp-admin.
Z lewego menu wybierz kolejno: Wpisy i Kategorie. Na stronie Kategorie jest domyślnie utworzona tylko jedna kategoria – Bez kategorii.
Aby dodać nową kategorię, wpisz w polu Nazwa nazwę, np. Aktualności. Pole Uproszczona nazwa możesz pozostawić puste, mechanizm samodzielnie utworzy nazwę, która będzie widoczna w adresie URL. Kliknij teraz przycisk Dodaj nową kategorię.
Jeżeli chcesz utworzyć hierarchię kategorii, np. podzielić kategorię Aktualności na Software, Hardware, Telekomunikacja, wprowadź odpowiednią nazwę w polu Nazwa dla nowej kategorii, np. Telekomunikacja,i rozwiń listę Rodzic. Wybierz z niej kategorię Aktualności i kliknij przycisk Dodaj nową kategorię.
Postępując analogicznie, utwórz tyle kategorii, ile potrzebujesz dla swojej strony.