Microsoft prezentuje sterowanie ruchem i głosem
Projekt Natal to urządzenie stawiane w pobliżu telewizora, które całkowicie eliminuje konieczność trzymania w rękach klasycznego pada. W jego wnętrzu znajdują się prawdopodobnie dwie kamery oraz precyzyjny mikrofon.
Taki zestaw urządzeń pozwala konsoli odwzorować na ekranie telewizora ruch całego ciała użytkownika. Co więcej, konsola sama rozpoznaje, kto stoi przed telewizorem, i automatycznie wczytuje odpowiedni profil użytkownika. Dzięki Natal możliwe jest sterowanie konsolą za pomocą głosu – wydawanie prostych komend – oraz poruszanie się po menu za pomocą ruchów ręką kreślonych w powietrzu (jednym słowem Microsoftowi udało się zrealizować interfejs znany z filmu "Raport mniejszości").
Podczas wczorajszej konferencji zaprezentowano proste gry wykorzystujące Natal. Pierwszą była zręcznościówka, w której gracz musiał odbijać lecące w jego kierunku piłki. Drugi program pozwalał malować obraz na wirtualnym płótnie. Zresztą lepiej zobaczcie to sami (niestety materiał nie najlepszej jakości):
Kolejne możliwości Natal zaprezentował Peter Molyneux z Lionhead Studios (twórcy serii Fable), które od kilku miesięcy miało dostęp do Natal. Developerzy przygotowali cyfrowego przyjaciela – wirtualnego chłopca o imieniu Milo, który dzięki Natal może wchodzić w interakcję z użytkownikiem, nie tylko z nim rozmawiać, ale także rozpoznawać emocje.
Podczas prezentacji doszło nawet do przekazania rzeczywistego przedmiotu w ręce wirtualnej postaci. Kartka papieru z narysowaną przez użytkowniczkę rybą została rozpoznana przez kamery Natal i po chwili znajdowała się w rękach wirtualnego Milo. Pokazana w prezentacji dziewczyna mogła także przeglądać się w wirtualnym jeziorze oraz "zanurzać" ręce w wodzie, co wywoływało naturalnie wyglądające fale: