Automatyczne logowanie do systemu Windows
Kilka kont:
1. Włączamy edytor rejestru za pomocą kombinacji klawiszy Windows+R lub Start>Uruchom i wpisujemy regedit .
2. Wyszukujemy następujący klucz:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
3. Odnajdujemy wartość DefaultUserName i wpisujemy w niej nazwę konta, na które ma się system automatycznie logować.
4. Następnie odszukujemy wartość DefaultPassword, w której wpisujemy nasze hasło .
UWAGA: Jeżeli wartość ta nie istnieje, musimy ją samodzielnie utworzyć. Dodajemy, więc wartość ciągu REG_SZ (String Value), po czym ją edytujemy.
5. Na koniec odszukujemy wartość AutoAdminLogon , gdzie wpisujemy wartość 1.
UWAGA: Jeżeli wartość ta nie istnieje, musimy ją samodzielnie utworzyć podobnie jak wartość z punktu 4.
6. Po ponownym uruchomieniu komputera system powinien automatycznie zalogować się na wybrane wcześniej konto.
Jedno konto
Powtarzamy czynności z punktów 1 oraz 2.
3. Dodajemy wartość ciągu REG_SZ, którą nazywamy DontDisplayLastUserName oraz nadajemy jej wartość 0.
4. Zamykamy edytor rejestru i ponownie włączamy polecenie uruchom, gdzie wpisujemy komendę control userpasswords2 .
5. Odznaczamy pole "Aby używać tego komputera, użytkownik musi wprowadzić nazwę użytkownika i hasło" po czym klikamy Zastosuj i OK.
Po ponownym uruchomieniu komputera system nie powinien już domagać się hasła.