Coraz więcej kupujemy za pomocą smartfonów
Niemal 40% zakupów w sieci zrealizowanych w tym roku w Czarny Piątek (Black Friday) dokonano z poziomu smartfona. W zeszłym roku statystyki pokazywały, że ok. 30% korzystających z promocji zrobiło zakupy za pomocą urządzeń mobilnych. To oznacza spory skok w kierunku używania smartfona jako podręcznego komputera i wykonywania za jego pośrednictwem coraz większej liczby czynności.
Raport Adobe pokazuje też wzrost kwot wydanych w Black Friday z wykorzystaniem telefonów – w 2018 roku użytkownicy smartfonów zapłacili w ten sposób za zakupy łącznie 2,1 miliarda dolarów, w tym roku natomiast przeprowadzono transakcje opiewające na 2,9 miliarda dolarów.
Pobito również rekord dotyczący ogólnej kwoty wydanej na zakupy online. W zeszłym roku łączna suma wynosiła 6,2 miliarda dolarów, w tym roku odnotowano 7,4 miliarda dolarów poświęconych na promocje w Czarny Piątek.
fot. HutchRock – Pixabay