A A A

GeForce Kepler - najszybsze osiągnięcie NVIDIA

22 marca 2012, 13:48
GeForce Kepler - najszybsze osiągnięcie NVIDIA

NVIDIA wprowadziła dziś do swojej oferty pierwsze procesory graficzne oparte na architekturze graficznej nowej generacji Kepler, oferujące radykalny wzrost wydajności w grach przy jednoczesnym wyjątkowo niskim zapotrzebowaniu na energię - jak twierdzi producent. Architektura Kepler, będąca efektem 1,8 milionów godzin pracy zespołu najlepszych inżynierów przez ponad pięć lat, wprowadza niespotykane dotąd możliwości techniczne do komputerów dla graczy i ultrabooków.

W przypadku notebooków, nowa seria mobilnych procesorów graficznych GeForce 600M sprawia, że przedrostek "ultra" w słowie "ultrabook" staje się uzasadniony. Możliwe staje się bowiem stworzenie mniejszych, a jednocześnie bardziej wydajnych konstrukcji niż do tej pory. Oba rozwiązania są już dostępne na rynku.

- Architektura Kepler jest największym jak do tej pory osiągnięciem technologicznym firmy NVIDIA - powiedział Brian Kelleher, wiceprezes NVIDIA ds. inżynierii procesorów graficznych. - Pozwoliła nam ona połączyć olbrzymią wydajność z fenomenalną wydajnością energetyczną. Gracze pokochają wydajność kart GTX 680 oraz fakt, że nie wymagają one głośnych wentylatorów lub wyszukanych zasilaczy. Również użytkownicy ultrabooków polubią rodzinę procesorów mobilnych GT 600M za ich wydajność i energooszczędność - dodał.

Układy Kepler są zbudowane z wykorzystaniem 28-nm procesu technologicznego i są następcą 40-nanometrowej architektury Fermi, wprowadzonej na rynek w marcu 2010 r.

GeForce GTX 680

W porównaniu z konkurencyjnym produktem, GeForce GTX 680 jest ponad 300 proc. szybszy w zadaniach wymagających użycia teselacji DirectX 11 oraz do 43 proc. szybszy w najbardziej wymagających grach, takich jak "Elder Scrolls V: Skyrim", pobierając jednocześnie o 28 proc. mniej energii elektrycznej (wszystkie wyniki podane przez producenta - przyp. redakcji). Stosunek wydajności do zużycia energii układu GTX 680 jest dwukrotnie wyższy niż w przypadku opartego na architekturze Fermi procesora GTX 580, którego jest następcą.

GeForce GTX 680 stworzono z wykorzystaniem szeregu nowych technologii, w tym m.in.:

- nowy blok procesorów strumieniowych, noszący nazwę SMX, gwarantujący uzyskanie dwukrotnie wyższego stosunku wydajności do zużycia energii niż produkty poprzedniej generacji,

- specjalne komponenty, w tym tłumiki akustyczne, wysokowydajne ciepłowody oraz odpowiednio profilowane żeberka radiatorów, dzięki którym karty pracują niezwykle cicho,

- technologia NVIDIA GPU Boost, dynamicznie dostosowująca taktowanie procesora graficznego dla uzyskania maksymalnej wydajności, - nowe technologie wygładzania krawędzi FXAA i TXAA oraz technologia Adaptive VSync, pozwalające na wyświetlaniu obrazu najwyższej jakości bez pogarszania wydajności w grach,

- wyświetlanie przez jedną kartę obrazu na 4 monitorach jednocześnie (w tym obsługa trybu 3D Surround), gwarantując niezapomniane doznania w grach wykorzystujących efekt 3D,

- proces technologiczny 28 nm firmy TSMC, z obsługą magistrali PCI-E trzeciej generacji oraz DirectX 11.1.

Mark Rein, wiceprezes Epic Games, twórcy wielokrotnie nagradzanego silnika graficznego Unreal Engine oraz serii gier "Gears of War" tak skomentował nowy procesor: "GTX 680 jest niesamowity i całkowicie redefiniuje pojęcie procesora graficznego dla entuzjastów. Mieliśmy już okazję zaprezentować jego moc, pokazując niedawno wybranym deweloperom generowane w czasie rzeczywistym demo Samaritan oraz specjalną zapowiedź silnika Unreal Engine 4".

Ultrabooki i notebooki z układami graficznymi NVIDIA GeForce 600M w połączeniu z najnowszymi procesorami Intela, korzystają z następujących rozwiązań:

- technologia NVIDIA Optimus znacznie wydłużająca czas pracy na baterii poprzez automatyczne przełączanie pomiędzy dedykowaną a zintegrowaną kartą graficzną w zależności od aktualnie wykonywanych zadań,

- przeznaczone dla notebooków sterowniki NVIDIA Verde, - obsługa silnika fizycznego NVIDIA PhysX, dzięki której obiekty w grach zachowują się bardziej realistycznie, - opcjonalna obsługa technologii NVIDIA 3D Vision,, pozwalającej na cieszenie się obrazem 3D w ponad 650 grach,

- opcjonalne oprogramowanie NVIDIA 3DTV Play, pozwalające na połączenie notebooków z 3D Vision z telewizorami 3D

- technologia NVIDIA SLI pozwalająca na połączenie dwóch kart NVIDIA GTX i uzyskanie nawet dwukrotnie wyższej wydajności w grach.

Dostępność:

Spodziewana cena to 2179 złotych.

Procesory graficzne NVIDIA GeForce GTX 680 są już dostępne w kartach graficznych najważniejszych producentów, w tym: ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, Palit, Point of View, PNY oraz Zotac.

Producenci, którzy już potwierdzili wprowadzenie serii GeForce 600M do swoich notebooków to m.in.: Acer, ASUS, Dell, HP, Lenovo, LG, Samsung, Sony oraz Toshiba.


Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto