A A A

Rośnie chińska konkurencja dla Google'a

7 lutego 2020, 18:05
Trudności Huawei wynikające z ograniczeń w handlu z USA powodują, że firma musi ponosić dodatkowe koszty na rozwój własnych usług.
Rośnie chińska konkurencja dla Google'a

Po tym, jak administracja Donalda Trumpa zablokowała sprzedaż przez amerykańskie firmy produktów i usług dla Huawei, azjatycki koncern musiał od nowa przemyśleć swoją strategię biznesową. Ponieważ jest on jednym z większych producentów urządzeń mobilnych na świecie, a brak możliwości współpracy z amerykańskim Google'em spowodował, że został odcięty od gotowych i sprawdzonych aplikacji, chiński potentat musiał zainwestować w rozwój własnego systemu – AppGallery. Decyzja ta może sporo zmienić w dotychczasowym układzie rynkowym.

Według informacji podanych przez agencję Reutersa do przedsięwzięcia rozwijanego przez Huawei dołączyły inne wielkie przedsiębiorstwa z Azji, które zwietrzyły szansę na zwiększenie swoich przychodów i utarcie nosa amerykańskiemu monopoliście. Wśród tych firm wymienia się Oppo, Vivo i Xiaomi.

Cała inicjatywa nosi nazwę Global Developer Service Alliance (GDSA) i pod pewnymi względami wydaje się rywalem dla Google Play Store. Oficjalnym celem GDSA jest ułatwienie programistom wprowadzania swoich aplikacji na rynki  zagraniczne. Uruchomiona już strona internetowa GDSA podpowiada im, jak założyć konto i przystąpić do sprzedaży swoich aplikacji. GDSA chce zrzeszać specjalistów z całego świata – w tym celu proponuje im dodatkowe źródła zarobku z reklamy zapewnianej przez firmy uczestniczące w sojuszu.

W początkowym okresie aplikacje sprzedawane w ramach GDSA dostępne będą w Indiach, Indonezji, Malezji, Rosji, Hiszpanii, Wietnamie i na Tajlandii (z różnymi formami płatności w poszczególnych krajach). Początkowo sojusz zamierzał uruchomić komercyjnie platformę w marcu, jednak epidemia koronowirusa może te plany zmienić; nieoficjalnie mówi się o kilkutygodniowym przesunięciu.

Co ciekawe, GDSA nie jest już dla nikogo tajemnicą, ale koncerny uczestniczące w konsorcjum niechętnie mówią o swoim w nim udziale. Jedynie Xiaomi wydało krótkie oświadczenie dla prasy, z którego wynika, że przedsiębiorstwo nie ma zamiaru konkurować z Google'em. Swój udział w GDSA tłumaczy jednie chęcią ułatwienia życia programistom, którzy za pomocą nowej strony mogą przesyłać swoje aplikacje do sklepów różnych producentów.

fot. GDSA


Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto