Smartwatche przynoszą coraz większe zyski
Apple i długo nic
Firma Counterpoint opublikowała raport na temat wyników sprzedaży inteligentnych zegarków w pierwszej połowie br. Okazuje się, że pod względem dochodów dominuje koncern Apple – jego przychody stanowią 51,4% ogólnoświatowej wartości sprzedaży takich gadżetów (w pierwszej połowie 2019 r. odsetek ten wynosił 43,2%).
Zegarkom rośnie
Dostawcy smartwatchy nie odnotowali co prawda wzrostu liczby sprzedanych egzemplarzy (prawie 42 miliony sztuk), ale przychody zwiększyły się o 20% w stosunku rok do roku. Potencjalni nabywcy na razie ostrożnie wydają pieniądze (w związku z ogólnoświatowym lockdownem), ale zarazem są skłonni zapłacić więcej za nowe modele zegarków. Do nielicznych producentów, którym znacząco udało się zwiększyć liczbę klientów, należał Apple – koncern sprzedał o 22% zegarków więcej niż w pierwszej połowie 2019 r..
Drugim pod względem przychodów sprzedawcą był Garmin (9,4% rynku), a trzecim – Huawei (8,3%). Obydwie firmy zepchnęły na czwarte miejsce Samsunga (7,2%). Koreańczycy przed rokiem zajmowali pozycję wicelidera rankingu (z udziałem w wysokości 9,3%).
Najszybciej rozwijającymi się mniejszymi udziałowcami rynku były Amazfit (wzrost sprzedaży o 51% w stosunku rok do roku) i Xiaomi (wzrost o 47%).
Najlepiej sprzedającymi się modelami inteligentnych zegarków w pierwszej połowie br. były:
1. Apple Watch S5
2. Apple Watch S3
3. Huawei Watch GT2
4. Galaxy Watch Active 2
5. Imoo Z3 4G
Najlepsze kwadratowe
Prawie dwie trzecie sprzedawanych zegarków ma kształt kwadratowy. W takich właśnie modelach jest więcej miejsca na baterię, a umieszczanie kolejnych czujników okazuje się łatwiejsze.
Funkcja monitorowania tętna jest obecna w niemal 60% smartwatchy. Na liście udogodnień jeszcze stosunkowo rzadko spotykanych, a najbardziej oczekiwanych w przyszłych modelach zegarków znajduje się wykrywanie poważnych upadków (i ewentualne powiadamianie służb ratowniczych o możliwej utracie przytomności) oraz pomiar nasycenia krwi tlenem (SpO2).
fot. PC Format, Pixabay