A A A

Twitter bardziej przyjazny reklamodawcom

11 kwietnia 2020, 11:00
Większość użytkowników Twittera musi pogodzić się z tym, że operator serwisu przekaże rozszerzony zestaw ich danych własnym partnerom biznesowym.
Twitter bardziej przyjazny reklamodawcom

Reklamodawcy otrzymają większy zestaw danych użytkowników Twittera.

Wiele osób korzystających z aplikacji Twitter uruchamianej na urządzeniach przenośnych otrzymało komunikat, zgodnie z którym trudniej będzie im kontrolować informacje przekazywane reklamodawcom przez operatora serwisu.

Obecnie Twitter chce informować reklamodawców o aktywności użytkowników własnej aplikacji mobilnej (przeglądanych twittach, wyświetlanych materiałach wideo, obserwowanych kontach, polubieniach zamieszczonych postów, przekazaniu ich dalej, klikanych reklamach itp.) wraz z podaniem numeru IP osoby logującej się w serwisie. To samo dotyczy identyfikatora wykorzystywanego sprzętu (smartfona, tabletu lub innego urządzenia). Nie będą z kolei przekazywane personalia użytkownika Twittera, jego adres e-mail ani identyfikator, którym posługuje się w serwisie.

 

Związać koniec z końcem

Rozszerzenie zestawu danych jest włączone domyślnie. Zmiana wprowadzona do polityki prywatności ma pozwolić na to, aby z Twittera można było korzystać nieodpłatnie. Osoby, które otrzymały komunikat o nowych zasadach przekazywania danych, mogą albo kliknąć przycisk OK, albo przejść do ustawień zaawansowanych (Learn more) i dopiero tam zarządzać danymi, które miałyby trafić do firm współpracujących z Twitterem.

Przekazywanie danych użytkowników reklamodawcom miało w przeszłości duży wpływ na przychody Twittera. Przykładowo w ubiegłym roku operator platformy poniósł finansowe konsekwencje błędu oprogramowania, który uniemożliwił udostępnienie informacji ważnych z punktu widzenia reklamodawców.

 

Europa: bez domyślnej zgody

Zmodyfikowane ustawienia prywatności są obecnie włączone domyślnie dla większości użytkowników Twittera. Wyjątek stanowią osoby mieszkające w krajach należących do Unii Europejskiej, państw Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) i Wielkiej Brytanii. Wynika to z faktu, że przepisy chroniące prywatność użytkowników online są w tych regionach bardziej rygorystyczne niż w obu Amerykach, Afryce, Azji i Australii. Przeważająca liczba mieszkańców Starego Kontynentu udostępnia reklamodawcom własne dane tylko wtedy, gdy zdecyduje się włączyć odpowiednią opcję w ustawieniach Twittera.

fot. Pixabay


Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto