Automatyczny backup
Aby przywrócić pliki z kopii bezpieczeństwa, wybierz zadanie backupu na głównej liście i kliknij odnośnik Restore.
W drugim kroku możesz zdecydować, czy pliki z kopii będą przywracane do folderu, w którym znajdowały się pliki źródłowe Use original location, czy też do innego folderu docelowego Choose another location.
Poniżej do wyboru są dodatkowe opcje odzyskiwania. Pierwsza, wybrana domyślnie (Restore the latest version of all files) pozwala przywrócić z kopii najnowsze wersje wszystkich plików, kolejna (Choose files and restore the latest vesrion) pozwala wybrać pliki, które chcesz przywrócić.
Ostatnia z opcji (Choose/filter files and restore the latest version) umożliwia wybranie plików, które mają zostać przywrócone, oraz dodatkowo zdefiniowanie filtra, który automatycznie będzie wybierał bądź odrzucał pliki z kopii wg ustalonych kryteriów. Aby rozpocząć przywracanie, kliknij przycisk Finish.
Pliki możesz także przywracać „ręcznie”, bez korzystania z programu Backup4All. Kopia bezpieczeństwa znajduje się w folderze, który wskazałeś podczas tworzenia zadania backupu i nic nie stoi na przeszkodzie, aby ten folder po prostu otworzyć i skopiować z niego bądź przenieść w inne miejsce wybrane pliki. Jeśli dodatkowo zaszyfrowałeś pliki, będziesz musiał wcześniej podać hasło dostępu.
W oknie głównym programu masz dostęp do informacji dotyczących utworzonych zadań backupu. Gdy zaznaczysz jedno z zadań, kliknij przycisk Explore na górnym pasku narzędziowym, aby wyświetlić drzewko informujące o tym, które pliki i foldery są zabezpieczane podczas tworzenia backupu.
Drugi rodzaj informacji, które można uzyskać, to statystyki. Klikając przycisk Statistics na górnym pasku narzędziowym, wyświetlisz informacje o liczbie zabezpieczanych plików i folderów, ich rozmiarze oraz zaplanowanej z wyprzedzeniem dacie wykonania kolejnej kopii bezpieczeństwa.
Parametry każdego utworzonego zadania można modyfikować, np. dodając kolejne foldery, zmieniając miejsce zapisu kopiowanych plików lub częstotliwość powtarzania zadania. Aby wprowadzić zmiany, zaznacz zadanie na liście i kliknij przycisk Properties. Wywoła to okno, w którym możesz zmodyfikować parametry backupu.