Awaria bez straty danych
Uruchom instalację Fbackup, wybierając opcję instalacji za pośrednictwem naszego krążka lub otwierając jego zawartość za pomocą Eksploratora Windows i klikając dwukrotnie ikonę instalatora.
W pierwszym etapie instalatora kliknij Dalej, a następnie potwierdzaj kolejne kroki instalacji, pozostawiając domyślnie ustawione parametry.
Po przekopiowaniu plików warto odznaczyć w ostatnim etapie instalatora jedynie pole wyboru Strona WWW programu FBackup 4, dzięki czemu nie będzie się automatycznie uruchamiała przeglądarka WWW z witryną twórców programu. Sam program powinien uruchomić się automatycznie zaraz po tym, jak zakończysz instalację kliknięciem przycisku Zakończ. Uwaga! Zanim klikniesz przycisk kończący instalację, podłącz do komputera flashdysk lub dysk zewnętrzny, na którym zamierzasz składować kopie zapasowe.
Pojawi się okno główne programu, które niemal natychmiast zostanie przesłonięte mniejszym oknem – Pierwsze kroki – domyślnie uruchamianego kreatora.
W oknie wstępnego kreatora kliknij przycisk Archiwizuj.
Następny etap to wybór, czy chcesz utworzyć nowe zadanie backupu, czy uruchomić już wcześniej skonfigurowaną kopię zapasową. Ponieważ zakładamy, że pierwszy raz uruchomiłeś program, istniejących zadań jeszcze nie ma. Kliknij zatem przycisk Nowe - Create new backup job.
Zostanie uruchomiony Kreator tworzenia archiwum.
W polu tekstowym Nazwa archiwum wpisz nazwę dla konfigurowanego zadania backupu. Następna sekcja widoczna w tym oknie to Gdzie zapisać archiwum?. Zakładamy, że do
komputera jest już podłączony dysk USB lub flashdysk. Upewnij się, że jest zaznaczona opcja Lokalny. Następnie z rozwijanej listy Napęd wybierz literkę odpowiadającą podłączonemu do komputera dyskowi – w naszym przykładzie WD500 (G:).
Pole Folder jest na razie puste. Aby wskazać dokładnie docelowy folder dla wykonywanych kopii zapasowych, kliknij przycisk Przeglądaj ....
Pojawi się okno Przeglądanie w poszukiwaniu folderu.
Rozwiń gałąź docelowego dysku, następnie kliknij przycisk Utwórz nowy folder. Gdy w oknie pojawi się nowy folder, nadaj mu odpowiednią nazwę (np. jak w naszym przykładzie Backup dokumentów). Kliknij OK, by zatwierdzić ustawienie utworzonego folderu jako folderu docelowego.
Powrócisz do okna kreatora tworzenia archiwum. Pole Folder powinno się automatycznie wypełnić nazwą wybranego przez ciebie folderu docelowego \Backup dokumentów\.
Kliknij Dalej.