Bezpieczne dane
W przypadku produktów Synology korzystających z systemu DiskStation Manager bazą pozwalającą na wymianę plików jest pakiet oprogramowania o nazwie Cloud Station. Pozwala na synchronizację danych między różnymi urządzeniami, dzięki czemu kopię danych zawsze znajdziesz na własnym serwerze Synology. Co więcej, można zapewnić danym jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa, do czego służy rozwiązanie Cloud Station ShareSync – umożliwia ono replikowanie danych między dwoma serwerami NAS, np. pracującymi w różnych lokalizacjach.
Zaloguj się przez przeglądarkę do dysku Synology jako administrator, otwórz Centrum pakietów, odszukaj Cloud Station i kliknij Zainstaluj. Po instalacji pakietu naciśnij Otwórz.
Zgodnie z sugestiami programu w systemie DSM w pierwszej kolejności włącz usługę o nazwie Użytkownik domowy, a dopiero później uruchom właściwą usługę z pakietu Cloud Station.
Aby ułatwić sobie dostęp do chmury, skorzystaj z funkcji Synology QuickConnect. Z menu Akcja wybierz opcję: Ustawienia usługi QuickConnect.
W opcjach QuickConnect zaznacz Włącz QuickConnect. By stworzyć nowe konto w usłudze, kliknij. Następnie utwórz identyfikator dla swojego urządzenia. Gdy klikniesz Zastosuj, konfiguracja powinna wyglądać mniej więcej tak poniżej.
W oknie Cloud Station przejdź jeszcze do sekcji Uprawnienia i zaznacz, którzy użytkownicy powinni być uprawnieni do korzystania z chmury. Kliknij Zapisz. Podstawowa konfiguracja chmury została zakończona.