Biurowy pomocnik
J eśli zajdzie potrzeba utworzenia pliku PDF z innego dokumentu lub dołączenia dodatkowych stron do aktualnie tworzonej pracy, wykorzystaj do tego celu novaPDF 10 Lite. Wystarczy przygotować dokument w dowolnej aplikacji, a następnie wybrać polecenie „drukuj” i wskazać jako wirtualną drukarkę program novaPDF. Narzędzie to pozwala tworzyć PDF-y z plików w różnych formatach, np. DOC, HTML PPT, PUB, TXT i XLS. Dodatkowo umożliwia łączenie treści, redukowanie rozmiarów dokumentów i definiowanie profilów użytkownika. Jest też funkcja automatycznego zapisu w określonych odstępach czasowych.
NovaPDF może pracować w dwóch trybach – z poziomu własnego interfejsu lub jako wirtualna drukarka uruchamiana za pośrednictwem polecenia Drukuj wybieranego w dowolnej aplikacji Windowsa, np. Microsoft Word. W pierwszym trybie, po uruchomieniu programu, na liście Wybierz drukarkę widoczna jest już wirtualna drukarka novaPDF 10 (1). W dolnej części okna znajdują się dwa samouczki wyjaśniające zasadę działania narzędzia.
Aby utworzyć PDF, wciśnij Przeglądaj (2), w standardowym oknie wskaż plik, który chcesz przekształcić, kliknij Utwórz (3) i OK.
W kolejnym oknie, w polu
W sekcji Preferences jest też druga funkcja, Merge PDF (7), służąca do scalania dokumentów. Gdy ją zaznaczysz i wciśniesz Settings, wyświetli się okno (8), w którym znajdziesz ustawienia dotyczące sposobu łączenia plików. Aby utworzyć dokument, naciśnij OK (9). Po zakończeniu konwersji zostanie on wyświetlony w domyślnej przeglądarce plików PDF.