Cały pecet w małym chipie
W produkcji kości SoC wykorzystuje się specjalizowane układy, m.in. ST Microelectronics, Texas Instruments, Motorola, Samsung, Qualcomm, NXP Semiconductors, ale też Intela czy Nvidii.
CE4100 jest o tyle ciekawy, że wykorzystuje architekturę Atom oraz znany z chipsetów Intela procesor grafiki 2D/3D Intel GMA 500. Kość, wykonana w technologii 45 nm, jest taktowana zegarem 1,2 GHz. CE4100 umożliwia sprzętowe dekodowanie strumienia wideo MPEG-4, DivX i potrafi dekodować dwa strumienie wideo 1080p. Układ zużywa niewiele energii 7–9 W.
Wszystkie procesory mogą być wykorzystywane niezależnie, dzięki czemu zoptymalizowano zużycie energii całego układu. Urządzenia zbudowane na bazie Tegra 2 mogą odtwarzać przez 16 godzin wideo HD lub przez 140 godzin muzykę bez doładowania.
- ARM, MIPS
Najbardziej rozpowszechnionym CPU w układach SoC są procesory ARM – taki też jest w układach Nvidia Tegra czy A4 iPada. Popularnym procesorem w układach SoC jest też MIPS. ARM i MIPS to otwarte architektury, tzn. każdy producent może je wykorzystać i dostosować do swoich potrzeb. Są używane w smartfonach, odtwarzaczach, GPS-ach, komputerach pokładowych w samochodach, systemach przemysłowych. - PowerPC, Cell
Nieco rzadziej korzysta się z architektury procesorów PowerPC, ponieważ zużywa więcej energii niż procesory ARM i MIPS. Niektóre układy SoC buduje się na bazie znanego z konsoli Sony PS 3 procesora Cell, który wywodzi się z architektury PowerPC. - x86, Pentium M, Atom
Z kolei Intel w swoich układach SoC wykorzystuje jądra procesorów Atom oraz Pentium M. Ich przewagą nad konkurencyjnymi układami SoC jest to, że są zgodne programowo z kodem x86, a więc można na nich wykonywać programy napisane na pecety i korzystać z tych samych systemów operacyjnych. Architekturę zgodną z x86 wykorzystuje też ST Microelectronics, który wytwarza układy SoC głównie dla przemysłu samochodowego, bazujące na procesorach 386 i 486.