Cyfrowe sztalugi
Artweaver Plus jest wydajnym i dobrze zaprojektowanym narzędziem odpowiednim dla początkującego grafika, ale z zalet aplikacji korzystać mogą także doświadczeni użytkownicy. Dzięki zastosowaniu kart można pracować na kilku obrazach jednocześnie. Rozbudowany zestaw filtrów pozwala przekształcać fotografie oraz nakładać na nie różne ciekawe efekty.
Aplikacja nadaje się również do poprawiania parametrów ekspozycji zdjęć, dostosowywania poziomów jasności, kontrastu i nasycenia kolorów. Możliwe jest duplikowanie obrazów, a także ich obracanie i tworzenie lustrzanego odbicia.
W górnej części okna widoczne jest rozwijane menu (1) dające dostęp do wszystkich funkcji programu. Poniżej umieszczono pasek narzędziowy (2) pozwalający modyfikować parametry aktualnie używanego narzędzia, np. pędzla.
Pod paskiem narzędziowym wyświetlane są karty (3), które umożliwiają szybkie przełączanie widoków otwartych projektów. W części głównej widoczne jest pole podglądu aktualnie edytowanego obrazka (4).
Po lewej stronie pola podglądu umieszczono paletę (5), z której wybiera się narzędzia do edycji grafiki (pędzle, kredkę, pióro, węgiel, ołówek, flamaster itd.), przemieszczania obiektów, kadrowania, zmiany perspektywy, wpisywania tekstu, rysowania kształtów itp.
Po prawej stronie pola podglądu do dyspozycji są trzy domyślnie wybrane palety: pędzli (Brush) (6), kolorów (Color) (7) i warstw (Layers) (8). Oprócz nich wybrać można dodatkowe, m.in.: preview (podgląd) i history (historię wprowadzonych zmian). Palety te wywołuje się z menu Window.
Tworząc od zera nowy projekt, warto zacząć od wyboru tekstury wirtualnego płótna, na którym powstawać będzie obraz. W zależności od rodzaju wybranego podłoża pędzel pozostawiać będzie inny ślad. Aby wybrać płótno, na lewej palecie rozwiń ostatni element, w wywołanym oknie wybierz jedną z tekstur płótna i przetestuj, jaki ślad pozostawia na niej pędzel. W tym samym oknie możesz regulować parametry jasności i kontrastu.
Ciekawe efekty daje Stemplowanie, za pomocą którego można malować wybranym zestawem obrazków. Aby wypróbować tę funkcję, na lewej palecie wybierz narzędzie Pędzel. Przejdź do palety Brush, rozwiń listę wyboru pędzla i wybierz Imagestamps. Następnie z listy poniżej wybierz jeden ze stempli i wypróbuj go na polu podglądu.
Dzięki obsłudze warstw każdym dodanym do projektu obiektem można dowolnie manipulować, zmieniając jego położenie, rozmiary, umieszczając go na pierwszym planie lub w tle za innymi elementami graficznymi. Do zarządzania warstwami służy paleta Layers. Warstwy można organizować w grupy, da się też ukrywać i blokować umieszczone na nich obrazki.
Do projektu graficznego dodawać można obiekty tekstowe. Służy do tego narzędzie Text obecne na lewej palecie. Po wpisaniu tekstu możesz go sformatować, korzystając z górnego paska – zmienić krój, wielkość i kolor czcionki. Zmiany zaakceptuj przyciskiem Apply. Dodany tekst możesz przesuwać po ekranie myszką, wybierając z lewej palety drugie od góry narzędzie Move.