Czysty system
Po zainstalowaniu Konsoli odzyskiwania pojawi się na pulpicie niebieski ekran z informacją o rozpoczęciu skanowania. Ponownie zwracamy uwagę, abyś nie podejmował żadnych akcji. W oknie jest także informacja o zmianie zegara. Później zostanie przywrócone jego prawidłowe działanie. Twój komputer zostanie także odłączony od internetu, połączenie zostanie przywrócone samoczynnie (później). Jeżeli napotkasz na problemy, skorzystaj z ramki „Ręczne przywracanie połączenia”.
Skanowanie jest podzielone na kilkadziesiąt etapów, które następują automatycznie jeden po drugim.
W tej chwili zniknie także twój pulpit. Po całej operacji wszystko powinno być znowu na swoim miejscu.
Teraz pozostaje ci uzbroić się w cierpliwość i poczekać, aż ComboFix zakończy skanowanie. Nie ruszaj myszy ani klawiatury, spokojnie poczekaj. Na ekranie zobaczysz informację o przygotowywaniu logu. Stworzony przez program plik tekstowy znajdziesz na dysku C:/. Otwórz dokument.
Na ekranie zobaczysz okno Notatnika, a w nim zawartość loga stworzonego przez program ComboFix. Na jego podstawie (jeżeli będzie to potrzebne) można stworzyć polecenia (skrypty) usunięcia szkodliwych plików. Skrypty będą zawierały komendy skasowania plików, folderów lub wpisów w rejestrze. Oczywiście ComboFix mógł to zrobić automatycznie i problem może nie istnieć. Jednak teraz jesteś gotowy do pokazania zawartości pliku tekstowego na forum.
Oczywiście podczas każdego uruchomienia program ComboFix będzie tworzył nowy log z kolejnym numerem, np. ComboFix1.txt. Po zakończeniu skanowania aplikacja sama przywróci ustawienia zegara i połączenie z internetem. Gdyby wystąpił jakikolwiek problem z siecią, możesz skorzystać z pomocniczych wskazówek zawartych w ramce „Ręczne przywracanie połączenia”.
W zasobniku systemowym (obok zegara) znajduje się ikona połączenia.
Kliknij tę ikonę prawym przyciskiem myszy i z wyświetlonego menu wybierz polecenie Napraw. Poczekaj cierpliwie, aż system przeprowadzi procedurę naprawczą.
Jeżeli nie widzisz w swoim zasobniku ikony połączenia, kliknij przycisk Start, a potem Panel sterowania. Następnie wybierz Połączenia sieciowe.
Zobaczysz listę połączeń. Odszukaj to połączenie, z którego korzystasz. Kliknij jego nazwę prawym przyciskiem myszy i wybierz Napraw.