Domowy księgowy
Na stronie głównej Kontomierza widzisz podsumowanie wszystkich swoich wydatków, przychodów oraz aktualny stan konta. W sekcji Budżety możesz definiować kwoty, które przeznaczasz na poszczególne wydatki.
Wystarczy, że klikniesz wybrany odnośnik, np. 750,00 PLN,
i już możesz w wywołanym oknie ustalić maksymalny budżet przeznaczony na auto. Jeżeli go przekroczysz, Kontomierz wyświetli stosowny alarm.
Możesz także kliknąć odnośnik Samochód. Na ekranie pokaże się wykaz (lista)
transakcji związanych akurat z tym wydatkiem. Ciekawą opcją jest również możliwość edytowania i porządkowania wydatków na liście, którą zaimportowałeś ze swojego konta bankowego.
Przejdź do zakładki Transakcje. W oknie wyświetli się pełna lista operacji wykonanych na twoim koncie. W kolumnie Opis transakcji widzisz informację taką samą jak w panelu administracyjnym konta bankowego (najczęściej jest to nazwa placówki, w której zapłaciłeś kartą, bądź bankomatu).
Natomiast w kolumnie Kategoria możesz dokładnie określić cel, na jaki wydałeś fundusze. Standardowo każda transakcja jest już przypisana do poszczególnego zbioru, np. Paliwo (serwis sam potrafi zestawić nazwę z celem, np. płacono na stacji, serwis zaksięguje to jako wydatek na paliwo).
Jeżeli chcesz zmienić kwalifikację wydatku, kliknij strzałkę obok kategorii, którą chcesz edytować.
Z wyświetlonej listy Spożywcze
możesz wybrać (dopasować) wydatek. Masz do dyspozycji kilkadziesiąt zdefiniowanych opcji. Możesz także dodać swoją kategorię. W tym celu użyj odnośnika Dodaj/edytuj kategorię. W zaprezentowany sposób możesz porządkować listę wydatków i przychodów.
Ostatnią istotną funkcją w notowaniu rozliczeń jest ręczne dodawanie wydatków (np. tych nieodnotowanych na karcie). Aby uwzględnić wydatek, kliknij odnośnik Zanotuj wydatek. W wywołanym oknie: Nowy wydatek gotówkowy
możesz określić datę wydatku,
kwotę oraz cel.
Kliknij Zapisz. Nowa pozycja pojawi się na liście transakcji.
Ciekawą opcją jest także tworzenie wykresów. Wystarczy przejść do zakładki Trendy, a wykres zostanie wygenerowany automatycznie. Możesz także wybrać miesiąc, który chcesz zobaczyć, oraz przychody lub wydatki.
- Możliwość importowania historii konta z internetowego rachunku bankowego.
- Ręczne dodawanie przychodów i wydatków (pożyczek, zobowiązań itp.).
- Automatyczne dzielenie wydatków (rozpoznawanie rachunków ze stacji benzynowych, sklepów, restauracji).
- Ustawianie alarmów finansowych oraz ustalanie budżetów na dowolnie wybrane cele.
- Planer finansowy (możliwość planowania powtarzalnych wydatków, zwrotów pożyczek itp.).
- Tworzenie wykresów i miesięcznych zestawień.