Drukarki - napraw to sam
System może „zgubić” drukarkę podłączoną do danego portu USB, ale jej nie wykryje od nowa, dopóki nie podłączysz jej do innego portu. Zatem wystarczy przepiąć drukarkę do sąsiedniego gniazda USB. Jeśli drukarka została wykryta, ale nadal nie drukuje, odłącz ją, zainstaluj sterowniki i ponownie ją podłącz.
W przypadku drukarek sieciowych przyczyną braku komunikacji często okazuje się zmienny adres IP. Sprawdź, jaki ma adres IP drukarka (na jej ekranie, wydruku diagnostycznym albo w logach routera). Następnie porównaj to z ustawieniami systemu: wybierz w menu drukarki polecenie Właściwości drukarki, w zakładce Porty kliknij na nazwę drukarki, a następnie Konfiguruj port. Ustaw prawidłowy adres.
Zator może wystąpić również w kolejce druku. W menu kontekstowym drukarki wybierz Zobacz co jest drukowane. Jeśli jest coś w kolejce, z menu Drukarka wybierz Anuluj wszystkie dokumenty i ponów próbę drukowania. Jeśli kolejka nie chce się opróżnić, wyłącz i ponownie włącz drukarkę. Jeśli nawet to nie pomaga, wyłącz na chwilę drukarkę, a także korzystające z niej komputery.
Jeśli kolejka druku często się blokuje, może to wynikać ze zbyt małych możliwości drukarki (np. za małej pamięci) albo zbyt skomplikowanych wydruków. Wystarczy drukować z mniejszą rozdzielczością, np. 600 zamiast 1200 dpi.