Dysk, drukarki i notatki Google
Usługi Dysk Google, Google Cloud Print i Google Keep przydają się i w domu, i w firmie. Dysk Google po zainstalowaniu oprogramowania klienckiego funkcjonuje niczym tradycyjny dysk zainstalowany w komputerze. Umieszczone na nim pliki można kopiować, edytować
i przenosić miedzy katalogami. Różnica polega na tym, że każda operacja przeprowadzona na dysku lokalnym zostaje odzwierciedlona automatycznie na dysku online.
Google Cloud Print jest doskonałym sposobem przesyłania do druku różnych plików, zwłaszcza z poziomu urządzeń mobilnych. Minus rozwiązania jest taki, że wydruki są tymczasowo przechowywane na serwerach Google, co wyklucza zastosowanie metody, gdy wymagana jest absolutna poufność.
Google Keep to proste narzędzie do zapisywania pomysłów i tworzenia różnych notatek. Dzięki sieci użytkownik ma dostęp do swoich zasobów z każdego komputera czy urządzenia mobilnego, a wszystkie dane są na bieżąco synchronizowane. Zabezpiecza to też przed utratą informacji, np. w razie zgubienia telefonu. Kolejną zaletą jest możliwość współdzielenia danych
z innymi osobami. Aktualizowane w czasie rzeczywistym listy zakupów to dobre rozwiązanie dla rodzin, które rozdzieliły się podczas wizyty w supermarkecie.
Rozwiń zawartość zasobnika systemowego i kliknij ikonę Dysku Google. Użyj przycisku Ustawienia w prawym górnym rogu okna, a następnie wybierz polecenie Ustawienia z menu kontekstowego. Do okna konfiguracyjnego można się również dostać, klikając prawym przyciskiem myszy folder GoogleDrive na twardym dysku i wybierając Dysk Google oraz Ustawienia.
Przejdź do karty Opcje synchronizacji. Aby synchronizować tylko niektóre katalogi, zaznacz pole Tylko te foldery, a następnie usuń zaznaczenia z pól obok tych katalogów, które nie mają być synchronizowane. Pamiętaj, że pliki znajdujące się w folderze głównym Dysku Google są aktualizowane zawsze. Jeżeli więc chcesz, aby jakiś plik nie był objęty synchronizacją, przenieś go do jednego z powyższych katalogów.
Aby ograniczyć pasmo, którego używa usługa Google do synchronizacji danych, kliknij kartę Zaawansowane i przejdź do sekcji Ustawienia przepustowości. Domyślnie wybrana opcja Bez ograniczeń skutkuje tym, że wykorzystywana jest cała dostępna przepustowość łącza. Wybierz Ogranicz do w częściach dotyczących odbierania i wysyłania danych i wpisz maksymalny transfer mierzony w kilobajtach na sekundę, na przykład równy wysokości połowy wydajności połączenia. Dzięki temu podczas aktualizowania dużej ilości danych inne programy będą mogły swobodnie korzystać z internetu. Pamiętaj, by nie wprowadzać wartości wyższych niż oferuje twoje połączenie.