Elektroniczny notatnik
Pliki programu OneNote, zwane Notesami, są zorganizowane podobnie do dużego zeszytu wieloprzedmiotowego, popularnego w amerykańskich szkołach. Dzielą się na sekcje, które symbolizują zakładki widoczne powyżej obszaru edycyjnego. Te z kolei dzielą się na strony, między którymi można się przełączać za pomocą zakładek w panelu z prawej strony.
W celu utworzenia notesu rozwiń menu Notes użytkownika Bartłomiej i na panelu kliknij Dodaj notes. Program domyślnie zaproponuje zapisanie notesu na dysku internetowym OneDrive.
Zapisanie notesu w chmurze pozwoli na współtworzenie go przez wielu użytkowników (patrz kroki 2–3 warsztatu „Eksport i udostępnianie notatek”). Notes będzie dostępny także lokalnie w folderze OneDrive, jeśli zainstalowałeś program do synchronizacji plików z tym serwisem oraz korzystasz w jednej i drugiej usłudze z tego samego konta. Po wpisaniu nazwy kliknij przycisk Utwórz notes.
Kursor ustawi się automatycznie w polu nazwy pierwszej strony notatnika. Po jej wpisaniu kliknij dwa razy zakładkę Nowa sekcja 1, żeby zmienić jej nazwę. Aby dodać kolejną sekcję, kliknij przycisk + obok zakładki sekcji, natomiast do tworzenia nowej strony w sekcji służy przycisk Dodaj stronę.