Form dyskusyjne - jak je założyć?
W sekcji Ustawienia funkcji możesz zmienić ustawienia przyjazne użytkownikom, takie jak wyświetlanie osób online, czy zezwolić na umieszczanie w postach podpisów.
W polu Cenzurowanie słów zaznacz opcję Tak. Teraz przejdź do sekcji Cenzura, wybierając ją z głównego menu po lewej stronie. Aby wykluczyć możliwość użycia na forum danego słowa, wpisz je w polu Słowo cenzurowane. W miejscu Słowo(a) do podmiany wpisz wyraz, jaki będzie używany zamiast ocenzurowanego.
Wróć do menu Opcje. Następnie przejdź do Ustawienia rejestracji i przy pozycji zaznacz Tak lub Nie w zależności od tego, czy chcesz, aby każde nowo konto miało hasło generowane, czy raczej własne.
Możesz również utworzyć regulamin korzystania z forum. Wpisz wszystkie zasady w polu Zasady korzystania z forum. Każdy nowy użytkownik będzie zobowiązany do zaakceptowania ich podczas rejestracji. Kliknij Zapisz zmiany.
Teraz z lewego menu wybierz Uprawnienia. W tej sekcji możesz skonfigurować ustawienia dostępu użytkowników do określonych funkcji na forum, takich jak używanie BBCode, wielkich liter czy modyfikowanie podpisów.
Wejdź do panelu administracyjnego. Aby włączyć tryb konserwacji, przejdź do menu Opcje i znajdź Ustawienia trybu konserwacji. W polu Wiadomość o konserwacji umieść wiadomość, która będzie wyświetlana użytkownikom podczas przerwy, oraz zaznacz Tak w sekcji Tryb konserwacji. Kliknij Zapisz zmiany.
Pamiętaj, aby podczas trwania trybu konserwacji nie wylogowywać się ze swojego konta, gdyż ponowne zalogowanie w czasie trwania przerwy będzie niemożliwe. Po dokonaniu zmian ponownie wykonaj czynności z kroku 1, tym razem zaznaczając Nie w sekcji Tryb konserwacji. Zapisz zmiany.
Teraz udaj się do sekcji Konserwacja widocznej w menu głównym. W tym miejscu możesz ustalić, po jakim czasie starsze posty mają być kasowane. W polu Ile dni wstecz wpisz liczbę dni, po której dodane wątki będą usuwane. Możesz również określić, z której części forum posty będą kasowane. Zatwierdź zmiany, klikając Czyszczenie.