IrfanView - edytor zdjęć
Edytor uruchamiasz poleceniami: Edycja, Funkcje malowania i rysowania. Obok
okna pojawi się paleta narzędzi podobna do tej z GIMP-a czy Photoshopa. Po wybraniu z niej narzędzia będziesz mógł nanosić zmiany na obrazie wyświetlonym w głównym oknie Irfana.
Poza standardowymi funkcjami, jak rysowanie linii (1), kształtów (2) czy wypełnianie kolorem (3) za pomocą edytora możesz np. klonować piksele z wykorzystaniem stempla (4). Przydatną funkcją jest tworzenie strzałek, co w połączeniu z dodawaniem tekstu (5) umożliwia przygotowanie ilustracji do prezentacji w Power Poincie bez uruchamiania edytora zdjęć.
Aby dodać strzałkę, wybierz narzędzie dostępne pod literką A, które znajdziesz na palecie Paint. Następnie musisz określić kolory oraz grubość obwódki i wypełnienia. W tym celu kliknij na palecie narzędzie z pędzlem i czerwonym zaznaczeniem, co spowoduje włączenie okna dialogowego, w którym określisz kolory oraz grubość obwódki strzałki.
W oknie Ustawienia ołówka i pędzla są dwie zakładki: Kolor główny, gdzie ustawiasz kolor obwódki, oraz Tło, gdzie ustawiasz kolor wypełnienia. W celu zmiany koloru głównego lub tła znajdź w sekcji Pędzel opcję Kolor. Kliknij czarny prostokąt myszą i wybierz z palety nową barwę. Jeśli chcesz użyć obwódki grubszej niż domyślny 1 piksel, zmodyfikuj opcję Szer. pędzla w zakładce Kolor główny.
Po powrocie do głównego okna możesz narysować strzałkę. Opcje w opisanym oknie dialogowym decydują także o działaniu innych narzędzi do rysowania. Aby opuścić moduł Paint i powrócić do standardowego trybu działania IrfanView, po prostu zamknij paletę z narzędziami.