Jeden dla wielu
Uruchom komputer pod kontrolą Windows XP. Umieść w napędzie optycznym nośnik instalacyjny pakietu Office (w naszym przykładzie jest to wersja 2003 Professional). Jeżeli system jest skonfigurowany domyślnie, powinieneś po chwili zobaczyć ekran: Instalator produktu Microsoft Office 2003, na którym wyświetlone zostaną pola na wpisanie klucza produktu. Wpisz odpowiedni klucz i kliknij Dalej.
W kolejnym etapie wypełnij pola swoimi danymi i jeszcze raz kliknij Dalej. Następnie zaznacz pole: Akceptuję warunki umowy licencyjnej i jeszcze raz kliknij Dalej.
Nadszedł najważniejszy moment instalacji – wybór miejsca na dysku. Domyślnie instalator Office’a proponuje jako miejsce instalacji folder \Program Files\Microsoft Office\ na dysku systemowym danej wersji Windows. Należy to zmienić, podając inny folder, który będzie wspólnym folderem dla obu systemów. Zanim jednak to zrobisz, zaznacz jeszcze typ instalacji. W naszym przykładzie wybraliśmy opcję Instalacja standardowa. Możesz wybrać dowolną opcję, ale pamiętaj o tym, by identycznego wyboru dokonać także podczas instalacji z drugiego systemu operacyjnego. Kliknij przycisk Przeglądaj.
W oknie Wybieranie folderu docelowego przejdź do katalogu głównego dysku rozruchowego (najczęściej jest to dysk C:) i kliknij ikonę Utwórz nowy folder.
Pojawi się nowy folder. Możesz zmienić jego nazwę. Zatwierdź utworzenie i wybór folderu, klikając w oknie Wybieranie folderu docelowego przycisk OK.
Powrócisz do okna: Instalator produktu Microsoft Office 2003, w którym kliknij przycisk Dalej, a następnie Zainstaluj.
Gdy instalator przekopiuje pliki na dysk, nie zaznaczaj pola Sprawdź, czy w sieci Web są aktualizacje..., lecz kliknij Zakończ. Aktualizacjami zajmiesz się po zakończeniu instalacji w obu systemach.