Koło zapasowe
Program BackUp Maker Professional automatycznie tworzy kopie zapasowe ważnych danych. Aplikacja zapewnia intuicyjną obsługę: wystarczy wybrać dane do skopiowania, opcjonalnie zaplanować automatyczne tworzenie kopii zapasowych w określonych odstępach czasu, wybrać miejsce zapisu kopii i uruchomić proces. W kilka chwil wartościowe dokumenty, zdjęcia i inne pliki zostaną spakowane do pliku ZIP, dodatkowo zabezpieczone hasłem i skopiowane na dysk twardy, przenośną pamięć flash, dysk USB, wypalone na płycie DVD lub przesłane na FTP.
1. Wskaż pliki do zabepieczenia w backupie
2. Określ czas automatycznego tworzenia kopii
3. Wybierz rodzaj tworzonej kopie
4. Wskaż napęd docelowy
5. Nadaj nazwę tworzonemu zadaniu
6. Uruchom proces kopiowania plików
1. Wskaż utworzony plik z kopią zapasową
2. Wybierz pliki w kopii, które chcesz przywrócić
3. Zdecyduj, gdzie mają zostać zapisane pliki
4. Uruchom proces przywracania danych
W oknie głównym kliknij banner z zieloną strzałką – wyświetli się pierwsze okno kreatora. Jeśli chcesz mieć dostęp do większej liczby opcji, możesz aktywować tryb eksperta, zaznaczając pole Activate expert mode. W naszym przykładzie korzystamy z trybu podstawowego. Aby przejść dalej, kliknij Next.
W tym etapie wybierz elementy, które mają być zabezpieczone (dostępne w zakładce Simple selection) lub wskaż foldery, które mają być skopiowane (zakładka Files & Folders. Gdy to zrobisz, kliknij Next.
Kolejny etap to określenie czasu uruchamiania tworzenia kopii. Wybierając belkę Backup at time/in interval, określisz godzinę tworzenia kopii oraz odstęp czasowy. Pod drugą belką Backup on system event możesz wskazać zdarzenie, które aktywować ma operację, np. start systemu lub podpięcie pamięci USB. Trzecia belka pozwala wskazać konkretne dni tygodnia lub miesiąca, w których będzie wykonywany backup. By przejść dalej, kliknij Next.
W tym kroku należy wybrać rodzaj tworzonej kopii. Może to być Full backup – pełny backup (z możliwością zaznaczenia opcji Execute only..., dzięki której backup zostanie wykonany tylko wtedy, gdy któryś z plików źródłowych uległ zmianie). Drugi rodzaj to Partial backup – backup częściowy (kopiowane są tylko pliki nowe lub te, które uległy zmianie) zgodnie z ustawionymi parametrami. Aby przejść dalej, kliknij Next.
Pora wskazać napęd docelowy, na którym zapisana zostanie kopia. Do wyboru masz możliwość zapisania kopii na dysku lokalnym lub sieciowym Local & LAN, nagrania kopii na płycie CD/DVD oraz przesłania jej na serwer FTP. Odnośnik New folder pozwala stworzyć we wskazanej lokalizacji nowy folder i nadać mu własną nazwę. Gdy wybierzesz już lokalizację docelową, kliknij Next.
W ostatnim etapie nadaj nazwę zadaniu tworzenia kopii zapasowej, opcjonalnie określ skrót klawiszowy uruchamiający backup. Gdy wszystko będzie gotowe, kliknij OK. Tworzenie kopii zostanie uruchomione automatycznie zgodnie z konfiguracją zadania. Możesz również uruchomić je ręcznie, wybierając zadanie w oknie głównym i klikając przycisk Play.