Komponuj w pececie
Najpierw dodaj kolejną ścieżkę do utworu – tak jak w kroku 6 poprzedniego warsztatu – nowo dodana ścieżka będzie miała nazwę Beat/Bassline 2.
Z listy instrumentów (sampli) wybierz folder basses, a następnie instrument bass01.ogg (dwukrotnie klikając). Zostanie on dodany do okna Beat+Bassline Editor.
Po prawej stronie ścieżki basu zobaczysz ponownie zestaw szesnastu bloków. Tym razem jednak, zamiast zaznaczać poszczególne bloki, dwukrotnie kliknij pierwszy. Otworzy się okno Piano-Roll - bass01.ogg, w którym projektujesz linię melodyczną basu – również za pomocą bloczków. Wysokość położenia bloku na widocznej siatce odpowiada wysokości dźwięku, natomiast długość bloku (możesz nią manipulować, przeciągając myszką krawędzie danego bloku) czasowi wybrzmiewania pojedynczego dźwięku. Po ułożeniu bloków kliknij Play, by odtworzyć linię basu. Gdy sekwencja basu będzie gotowa, możesz zamknąć okno Piano-Roll - bass01.ogg i dodać bloki basu do okna Song-Editor.
Kliknij ikonę gwiazdki widoczną po lewej stronie. Zobaczysz panel dostępnych instrumentów wirtualnych.
Rozwiń kategorię (folder) TripleOscillator, a następnie przeciągnij element o nazwie SEGuitar.xpf na niewypełnione miejsce w oknie Song-Editor. Zostanie tam dodana nowa ścieżka.
Kliknij dwukrotnie pierwszy blok widoczny na tej ścieżce. Blok zostanie zaznaczony kolorem czarnym, a na ekranie wyświetli się okno Piano-Roll Default preset, znane ci już z pracy nad basem. Podobnie jak w przypadku basu projektujesz „z klocków” linię melodyczną. W trakcie tworzenia linii melodycznej w oknie Song-Editor następuje automatyczne rozszerzanie bloku melodii.