Kreskówka z peceta
Przejdź do bocznego panelu Content Manager i kliknij zakładkę Animation. Następnie w środkowej części kliknij katalog 2D, oraz 05_Dance.
Zaznacz postać w obszarze sceny, w prawym panelu wybierz miniaturę jednej z gotowych animacji, np. Ballet, i kliknij na niej dwukrotnie. Animacja zostaje dodana, postać zaczyna się poruszać. W ten sam sposób możesz dodać kolejne animacje, tworząc ich sekwencję. Aby ocenić dotychczasowy efekt pracy, kliknij przycisk Play na panelu sterowania pod obszarem sceny.
Kliknij ikonę Show Timeline (ikona z symbolem koła zębatego) lub naciśnij klawisz F3 na klawiaturze. Wyświetlisz w ten sposób panel, za którego pomocą na osi czasu możesz kontrolować czas trwania oraz moment rozpoczynania się i kończenia dodawanych animacji (przyciski 3D Motion oraz 2D Motion) oraz innych elementów, np. podkładu audio.
Po utworzeniu sekwencji animacji należy ustalić czas trwania całej sceny (domyślnie ma ona 2000 klatek). Jeśli chcesz, aby scena była krótsza, kliknij ikonę z symbolem lupki z minusem, celem oddalenia widoku na osi czasu. Gdy w polu widzenia znajdą się już wszystkie elementy animacji, złap myszką czerwony znacznik zakończenia trwania sceny i przesuń go na osi czasu do momentu zakończenia ostatniej animacji. Uruchom odtwarzanie przyciskiem Play i sprawdź, czy scena kończy się w odpowiednim miejscu i nie jest na końcu ucięta. Odtwarzanie możesz zapętlić, służy do tego ikona Loop.
Kolejne elementy, o jakie możesz wzbogacić animację, to efekty specjalne. Są one dostępne tradycyjnie w prawym panelu, pod zakładką SFX. Do wyboru masz: Object – obiekty graficzne, Text – obiekty graficzne, w które możesz wstawiać tekst, np. komiksowe dymki, oraz Sound – różnego rodzaju dźwięki. Wszystkie efekty specjalne dodaje się do animacji w standardowy sposób, klikając dwukrotnie na wybranej ikonie.
Program CrazyTalk Animator ma wyjątkową cechę, która pozwala edytować płaską animację w trzech wymiarach. Aby przełączyć się w tryb edycji 3D, kliknij przycisk 3D View.
W trybie 3D masz możliwość przemieszczania obiektów w trzech płaszczyznach (służą do tego kolorowe strzałki) oraz oglądania sceny pod dowolnym kątem – przyciski Camera Zoom, Camera Pan i Camera Rotate.