Sterowanie atmosferą
Zaawansowane elektroniczne kontrolery atmosfery w kabinie pasażerskiej pozwalają dostosować dopływ powietrza z zewnątrz samolotu do liczby pasażerów. Nowoczesne oświetlenie diodowe umożliwia dobranie barwy i natężenia światła do pory dnia i czynności w kabinie, dzięki czemu łatwiej znieść zmianę czasu.
Sieć
W samolocie jest sieć kablowa. Kluczowe elementy systemu są oddzielone firewallem od sieci i terminali w kabinie pasażerskiej. Oprócz czujników, jednostek obliczeniowych i urządzeń w kabinach, w sieci są serwery plików. Samolot ma też sieć Wi-Fi, z której mogą korzystać technicy obsługujący maszynę.
Zintegrowana awionika
Wszystkie komputery używane do pilotażu są traktowane jako jeden zintegrowany system, w którym działają aplikacje pisane we wspólnym API (nawigacja, sterowanie urządzeniami, monitorowanie, autopilot itp). Zwiększa to niezawodność, bo rolę zepsutego modułu sprzętowego może przejąć inny.
Minielektrownia
Ze względu na dużą liczbę systemów elektrycznych i elektronicznych w samolocie niezbędne jest odpowiednie zasilanie. Dlatego nowe silniki generują 1 megawatt energii (zasilanie zaspokajające potrzeby kilkuset domów) w porównaniu do 60 kilowatów w samolotach poprzedniej generacji.
System rozrywki pasażera
Każdy pasażer ma własny ekran, na którym może oglądać wybrane przez siebie filmy, słuchać muzyki, grać i śledzić parametry lotu. Jest też gniazdo USB do zasilania własnej przenośnej elektroniki, co jest świetnym pomysłem, bo żadna bateria nie wytrzyma np. oglądania filmów na smartfonie przez 10 godzin lotu.
Nowoczesny kokpit
Większość informacji w kokpicie jest prezentowana na wielofunkcyjnych, 15-calowych wyświetlaczach LCD. Dodatkowo piloci mają przezroczyste wyświetlacze HUD, które pomagają kontrolować samolot w locie w chmurach czy lądowaniu we mgle. Na osobnych ekranach są też dostępne instrukcje i plan lotu.
Świadomość sytuacyjna
Samolot ma programowalny system CISS 2100 monitorujący otoczenie. Łączy on funkcje urządzenia TAWS, wykrywającego zbliżenie do przeszkody terenowej, TCAS – zapobiegającego kolizji w powietrzu, i radaru pogodowego umożliwiającego omijanie stref burzowych. Dane z sensorów trafiają światłowodem do jednostki obliczeniowej, skąd w postaci zintegrowanego obrazu otoczenia trafiają na wyświetlacz w kokpicie.