Migruj bezpiecznie
Konfigurację Firefox Sync, czyli usługi synchronizacji, rozpocznij od założenia konta. W tym celu rozwiń menu umieszczone pod przyciskiem Firefox, po czym wybierz z niego opcję Skonfiguruj usługę Sync. Następnie w nowo wyświetlonym oknie kliknij przycisk Utwórz nowe konto. Po pojawieniu się formularza rejestracyjnego wypełnij go, wpisując w odpowiednie pola swój adres e-mailowy oraz wybrane hasło wraz z potwierdzeniem. Zaakceptuj zasady korzystania z usługi i przepisz kod capcha widoczny w ramce. Jeśli chcesz zmienić domyślne ustawienia synchronizacji, które w tej chwili obejmują wszystkie możliwe elementy przeglądarki, naciśnij przycisk Opcje synchronizacji, a pojawi się stosowna lista.
Konfigurację zakończysz, klikając przycisk Dalej. O zakończeniu poinformuje cię otwarta właśnie zakładka przeglądarki. W tym samym momencie twoje dane są szyfrowane i przesyłane do chmury. Proces ten możesz obserwować na pasku postępu.
Aby połączyć nowy komputer ze swoim kontem Sync, musisz sparować oba urządzenia. Gdy pierwsza synchronizacja dobiegnie końca, przejdź do drugiego komputera i z menu Firefox wybierz ponownie opcję Skonfiguruj usługę Sync. Tym razem jednak w oknie powitalnym wskaż opcję Mam już konto, a na ekranie pojawi się specjalny kod umożliwiający dodanie nowego urządzenia.
Wróć do pierwszego komputera i korzystając z menu, wejdź do opcji przeglądarki. Następnie w zakładce Synchronizacja kliknij odnośnik Sparuj urządzenie, a kiedy na ekranie pojawi się okno zawierające trzy puste pola, wpisz w nie kod, który się wyświetlił na drugim komputerze. Po zatwierdzeniu kodu za pomocą przycisku Dalej i zweryfikowaniu przez chmurę w Firefoksie zobaczysz komunikat Urządzenie połączone. W tej samej chwili na drugim komputerze otworzy się nowa zakładka z komunikatem Konfiguracja zakończona, a w tle rozpocznie się proces automatycznej synchronizacji ustawień.
Aktywacja przechowywania wszystkich ustawień przeglądarki Google w chmurze jest dużo łatwiejsza. Wystarczy, że w momencie uruchomienia przeglądarki zalogujesz się na swoje konto Gmail albo skorzystasz z wbudowanej opcji Zaloguj się w Chrome.
Powtórzenie tej operacji na nowym komputerze bądź innych urządzeniach pozwoli ci w prosty sposób przetransferować swoje zakładki, hasła, rozszerzenia, historie, motywy, a nawet otwarte karty tam, gdzie w danej chwili ich potrzebujesz.
Pamiętaj, że w dowolnym momencie możesz zmienić reguły synchronizacji, klikając w ustawieniach przeglądarki przycisk Zaawansowane ustawienia synchronizacji i odznaczając w kolejnym oknie zbędne pola.