Apple i kasa Adidasa
Na jednej z konferencji prasowych, Apple przedstawiło system iAd - ofertę dla reklamodawców, którzy chcieliby, aby ich interaktywne reklamy trafiły do użytkowników systemu iOS
Na jednej z konferencji prasowych, Apple przedstawiło usługę iAd - ofertę dla reklamodawców, którzy chcieliby, aby ich interaktywne reklamy trafiły do użytkowników systemu iOS.
Z oferty firmy z Cupertino chciał skorzystać Adidas. Producent obuwia i odzieży sportowej anulował kontrakt wart około 10 milionów dolarów. Powód? Inna wizja Steve’a Jobsa, który aż trzykrotnie odrzucił kreacje przedstawione przez marketingowców Adidasa. Apple samo przygotowuje reklamy dla swoich klientów, na podstawie dostarczonych przez nich materiałów. Wszystkie z nich muszą być akceptowane przez samego Jobsa. Stąd też pojawiają się różnego rodzaju spięcia pomiędzy wizją Apple, a reklamodawcy.
Warto jednak zaznaczyć, że z iAd korzystają również inne firmy, które nie narzekają na jakość usług świadczonych przez Apple.