Opera Mini podbija rynek
Od czasu wydania pierwszej wersji w styczniu 2006 roku Opera Mini systematycznie zwiększa swój udział w rynku przeglądarek WWW działających na telefonach komórkowych. Jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że nie ma żadnej konkurencji.
Programiści Opery stworzyli mobilną przeglądarkę w oparciu o nowy model przesyłania danych. Najpierw strona jest ściągana na wyspecjalizowane serwery, następnie zmniejszana i dostosowywana do parametrów telefonów komórkowych. Dzięki temu Opera może wyświetlić prawie każdą (bez Flasha) z witryn znajdujących się w internecie.
Jak podaje portal CyberNetNews, w marcu tego roku liczba użytkowników Opery Mini sięgnęła 44 milionów. Co jednak ważniejsze, każdy z mobilnych internautów wykorzystał innowacyjną przeglądarkę do przejrzenia średnio 55 stron, co daje 2,4 miliarda stron przesyłanych przez wyspecjalizowane serwery Opery. Ten sam portal przedstawia ranking 10 najpopularniejszych krajów, których mieszkańcy używają Mini przeglądarki. Co ciekawe, Polska znalazła się na ostatnim miejscu.
- Rosja: vkontakte.ru, win.mail.ru, google.com
- Indonezja: friendster.com, id.yahoo.com, google.com
- Chiny: sina.com.cn, baidu.com, google.cn
- Stany Zjednoczone: myspace.com, google.com, mocospace.com
- Indie: orkut.com, google.com, in.m.yahoo.com
- Południowa Afryka: facebook.com, google.com, intl.yahoo.com
- Ukraina: vkontakte.ru, google.com, darkworlds.ru
- UK: facebook.com, google.co.uk, live.com
- Niemcy: google.de, studivz.net, wer-kennt-wen.de
- Polska: nasza-klasa.pl, lajt.onet.pl, google.pl